6 redenen waarom u Google Ads moet gaan gebruiken

Youngboyz: het # 1 Google Ads bureau

Als u wilt profiteren van het astronomische aantal zoekopdrachten die dagelijks plaatsvinden op Google, én snel de aandacht die u nodig hebt om te groeien wilt trekken, is er geen betere eerste stap dan door u aan te melden voor het gebruik van Google Ads.

Maar wat is Google Ads?

Google Ads is het online advertentieprogramma van Google, het programma stelt u in staat om online advertenties te maken om zo een publiek te bereiken dat geïnteresseerd is in de producten en diensten die u aanbiedt. Het Google Ads platform is gebaseerd op pay-per-click (PPC) advertenties, dit betekent dat je moet betalen elke keer dat een bezoeker op je advertenties klikt.

6 voordelen van Google Ads

Je wilt dus het antwoord weten op “Waarom Google Ads gebruiken?”

Er zijn veel flinke voordelen. Hieronder volgen er slechts een paar.

1. Het enorme bereik van Google

Google heeft zichzelf vandaag de dag van een merk verheven tot een werkwoord. En dat komt omdat, nu, als mensen een vraag hebben die moet worden beantwoord, hun eerste stop meestal Google is.

Zoekt u een oplossing voor de rugpijn die u al een tijdje heeft?

Google het.

Bent u op zoek naar een dakdekker?

Google het.

Jaarlijks verwerkt de zoekmachine meer dan 2 biljoen van dit soort zoekopdrachten. Dit zijn meer dan 5 miljard zoekopdrachten per dag.

Onder die zoekopdrachten bevinden zich mensen die op zoek zijn naar oplossingen voor problemen die uw bedrijf kan bieden. Als ze ooit het internet hebben gebruikt, is de kans groot dat zij al eens het antwoord op iets hebben gegoogeld. Als u hen kunt helpen bij het vinden van het antwoord, al is het met een advertentie, dan is de kans groter dat ze voor u kiezen dan een concurrent.

2. Opties die een breed scala aan targeting toestaan

Dankzij Google is er voor elk bedrijf en elke potentiële klant iets te vinden in elke fase van de buyer’s journey.

Door te bieden op brede zoektermen zoals “boekhoudsoftware” wordt uw advertentie getoond aan prospects in de vroegere stadia van het productonderzoeksproces en kunt u de top van uw funnel vullen met twee eenvoudige maar effectieve technieken:

Verzamel hun informatie met uw post-klik landingspagina en begin hen informatieve inhoud te sturen die uw autoriteit bewijst.

Indien ze niet converteren, kunt u retargeting-software inzetten om ze terug te leiden tot ze wel converteren.

Een tweede krachtige techniek om uw klantenbestand uit te bouwen is het bieden op long-tail zoektermen zoals “boekhoudsoftware voor freelance marketeers”. Deze zijn meestal goedkoper, en zijn het waard om de aandacht te trekken van mensen die op zoek zijn naar precies wat u aanbiedt. Over het algemeen hebben mensen die zoeken op lange, specifieke reeksen van zoekwoorden een grotere intentie. En intentie is wat de mensen die u bereikt op Advertenties zo waardevol maakt (meer daarover hierna).

3. Maak gebruik van de intentie

De intentie van de mensen die u bereikt met Google Ads en de mensen die u bereikt met andere vormen van reclame is het grote verschil.

Bij social media bijvoorbeeld, zitten mensen er niet op te wachten om geadverteerd te worden. Men is niet op zoek naar oplossingen voor de problemen die hun dagelijks leven teisteren. Zij zijn op zoek naar babyfoto’s en vakantiefoto’s en updates over hun familie. En wanneer u adverteert voor iemand die niet geadverteerd wil worden, is er een goede kans dat u wordt genegeerd.

Maar op het zoeknetwerk, adverteert u niet voor mensen die niet geadverteerd willen worden. U adverteert voor mensen die op zoek zijn naar iets specifieks, zoals het beste beste Google Ads bureau om mee in zee te gaan :)

En als uw advertentie verschijnt, helpt het hen het antwoord te vinden in plaats van het verstoren van hun online surfervaring.

Er zijn zelfs experts die zoekadvertenties beschouwen als een vorm van inbound marketing in tegenstelling tot outbound advertising, aangezien ze iemand helpen die de initiële stap heeft gezet om te zoeken. Door gebruik te maken van Ad, laat u prospects naar u toekomen, help hen vervolgens bij het vinden van antwoorden, en u positioneert uzelf om hun business te verdienen wanneer ze klaar zijn om hun portemonnee te trekken.

4. Breng elk budget naar de tafel

Het winnen van een klik kan voor sommige bedrijven honderden euros kosten. In de juridische sector zijn er long-tail zoekwoorden die tot rond de $1.000 per klik gaan. Maar de meeste trefwoorden kosten niet zo veel. Maar zelfs als dat zo is, is het een voordeel om Ads te gebruiken om beperkingen op te leggen aan je dagelijkse budget, maximum biedingen, en meer. Op die manier kunt u erop vertrouwen dat zelfs als u uw account niet als een havik monitort, u nooit meer zult uitgeven dan u wilt. U heeft volledige en grondige controle over het budget van uw Google Ads-campagnes. U kunt alles beheren, van het maximale bod op de advertentie tot het dagelijkse budget van de campagne.

U kunt ook beslissen hoeveel u elke maand wilt uitgeven en het budget aanpassen op basis van de prestaties. Als een advertentie bijzonder goed presteert, kunt u de advertentie-uitgaven verhogen om het gewenste resultaat te bereiken. Het werkt omgekeerd om de uitgaven te verlagen voor een slecht presterende advertentie. Maar u kunt het ook direct stoppen voordat u nog een dubbeltje verliest.

5. Bekijk de resultaten in een overzichtelijk formaat in Google Ads

Zonder inzicht in wat u fout doet, heeft u geen idee hoe u kunt verbeteren. Sommige analytics dashboards maken het bijna onmogelijk om erachter te komen wat dat is. Gelukkig maakt Google alles rechttoe rechtaan en eenvoudig te begrijpen. Ontdek basisinformatie zoals clicks, impressies, zoekwoordenbudget, enz., of verfijn uw gegevens nog meer met een Google Analytics-integratie. Op die manier kunt u precies zien hoe bezoekers zich op uw website gedragen – tot en met wat ze hebben aangeklikt, waar ze vervolgens naartoe zijn gegaan en hoe lang ze daar blijven.

6. Krijg sneller resultaten dan met SEO

Zoekmachineoptimalisatie is nog steeds de hoeksteen van de meeste drukbezochte sites. De berichten en pagina’s die u op pagina één ziet, zijn niet alleen goed geschreven met zorgvuldig onderzochte trefwoorden; ze staan ook op sites die in de loop der tijd een groot aantal backlinks hebben verzameld (nog steeds de nummer één rankingfactor voor webpagina’s). Het kan soms jaren duren voordat u een van uw eigen pagina’s op de felbegeerde eerste positie ziet staan voor een zoekterm met een breed trefwoord. Voor sommige bedrijven zal het nooit gebeuren.

Maar als u met Google Ads aan de slag gaat, groeit uw kans om alle organische resultaten op een resultatenpagina van een zoekmachine te overtreffen exponentieel, en het wordt ook eenvoudiger. U hoeft niet eindeloos te zoeken naar linkjes die uw pagina een klein beetje omhoog tillen; u hoeft niet meer te zoeken naar de keyword density op uw post-click landing page. Start het runnen van advertenties en stimuleren van de kansen mensen zien je eerste ding, op een webpagina als deze, waar de organische zoekresultaten niet eens verschijnen tot onder de vouw:

Praat met digitale marketingdeskundigen die Google Ads kennen.

Ieder lid van ons team kent de ins en outs van Google Ads advertising. Immers, als uw marketingteam niet weet hoe het werkt, hoe kan het dan succesvol voor u zijn? Ontdek wat we bedoelen door hieronder een gesprek te boeken!

Thank you for your message. It has been sent.
There was an error trying to send your message. Please try again later.