7 Belangrijke dingen om te weten bij het ontwerpen van een Dropshipping Website
Door
Lianna Arakelyan
Mensen over het algemeen bezoeken e-commerce websites om te winkelen en dingen te kopen. Als zodanig, de nummer een doel van een e-commerce website ontwerper of ontwikkelaar is om het gemakkelijk maken voor bezoekers om te winkelen en kopen van de producten die ze nodig hebben.

 

Informatie over het product komt pas op de tweede plaats na deze primaire doelstelling. De essentie van een e-commerce website is om de klant ertoe te brengen het product of de dienst te kopen die door de e-commerce website wordt gepromoot.

 

Dit is ook waar met dropshippers, omdat ze omgaan met een verscheidenheid van verschillende producten de hele tijd. Maar wat is het verschil tussen een dropshipper en een gewone e-commerce bedrijf?

 

Dropshipping 101

De basisdefinitie van een dropshipper is een persoon (of een bedrijf) die voldoet aan de bestellingen van zijn klanten door het kopen van de benodigde items van een andere persoon of bedrijf. Vervolgens levert of verzendt hij het bestelde artikel/de bestelde artikelen aan de klant.

 

Met andere woorden, een dropshipper heeft over het algemeen geen voorraad van de producten in zijn kantoor of magazijn. Dat hoeft ook niet, want hij handelt de producten gewoon af wanneer een klant ze bestelt. Maar hij moet er wel voor zorgen dat de artikelen die hij bij een bedrijf bestelt, op voorraad zijn om aan de wensen van zijn klanten te kunnen voldoen.

 

 

 

Dropshipping is een belangrijk radertje geworden in de elektronische handel. Het is geëvolueerd van de eenvoudige taak van het bestellen bij een leverancier en het leveren van goederen aan de klant. Vandaag de dag zijn er volgens Shopify verschillende soorten dropshippers die tegemoetkomen aan de behoeften van klanten in e-commerce. Deze omvatten:

Bedrijfsuitbreidingen – dit zijn dropshippers die winkels of bedrijven vertegenwoordigen die geen websites hebben.
Print on demand – dit zijn dropshippers die de printbehoeften bedienen van mensen of bedrijven die hun producten verkopen met gedrukte tekst, afbeeldingen of afbeeldingen erop.

Afdrukken op aanvraag
Doorverkoop van producten – dit zijn de meest voorkomende vorm van dropshippers die producten online beschikbaar stellen aan klanten die afkomstig zijn van verschillende winkels of bedrijven.
Product creatie – dit zijn dropshippers die een groep van verschillende producten van een bedrijf bundelen en ze beschikbaar stellen als ‘één’ product.

Product bundels

 

Wat betreft de dropshipping platforms, Spocket is een dropshipping app op Shopify. Spocket is vergelijkbaar nieuwer op het internet, iets meer dan 2 jaar oud met een 4.8/5 rating.

 

Een van de belangrijkste onderscheidende kenmerken is dat de producten op Spocket zorgvuldig worden doorgelicht, wat zorgt voor een hogere kwaliteit, snelle verzending en consistentie van de leverancier.

Ongeacht welke dropshipping platform dat u gebruikt, een goed ontwerp is van het grootste belang. Je moet de website design parameters aan te passen aan het specifieke type van dropshipping activiteiten die je bezig bent. Vergeet niet, je primaire doel in uw e-commerce bedrijf is om het gemakkelijk maken voor uw klanten om de producten die u verkoopt online te kopen. Het ontwerp van uw dropshipping website moet voldoen aan dat doel.

 

Wat zijn de essentie van een goede Dropshipping Website Design?

Overweeg de volgende tips bij het maken van een goede e-commerce website afgestemd voor een dropshipper:

 

1. Harmoniseer het ontwerp van uw website met uw producten

Het ontwerp van uw website moet in harmonie zijn met de producten die u verkoopt. Als u dameskleding verkoopt, zult u geen teksten, inhoud, video’s en afbeeldingen gebruiken die de kilte van hard staal en beton suggereren.

 

Of als u kleine machines en apparatuur verkoopt, zult u uw website niet doorspekken met vloeiende beelden van roze zijde of zachte, knuffelige teddyberen. Het punt is dat het afstemmen van uw ontwerp op uw productlijn een goede smaak zal achterlaten in de hoofden van uw doelmarkt.

 

2. Ontwerp uw winkelkarretje met uw klanten in gedachten

 

 

Het ontwerp van uw winkelkarretje moet uw klanten ertoe aanzetten om op een eenvoudige manier verschillende items toe te voegen, items te verwijderen of hun bestelling te wijzigen. Het moet alle belangrijke functies bevatten, zoals een “verder winkelen” knop, zodat ze items in de winkelwagen kunnen wijzigen of toevoegen.

 

 

3. Maak uw verzendtarieven klantvriendelijk

Klanten geven de voorkeur aan e-commerce websites die gratis verzending aanbieden. Natuurlijk, hangt het af van de items die worden besteld. In ieder geval zal het in uw voordeel zijn als u op uw website kunt benadrukken dat uw verzendtarieven lager zijn dan die van uw concurrenten.

4. Ontwerp een gemakkelijk check-out proces

Check-out proces

 

Ecommerce websites met een gemakkelijk check-out proces trekken de meeste klanten aan omdat ze niet moeilijk zullen doen bij het uitchecken zodra ze hun bestelling hebben afgerond.

 

5. Voeg een gasten check-out toe

Uitchecken voor gasten

Zorg voor een gasten check-out proces op uw website. Er zullen klanten zijn die niet zullen converteren vanwege uw “buitensporige eisen” en een goed voorbeeld hiervan is de casestudy van ASOS die erin slaagde haar afhaakpercentages te halveren door simpelweg elke vermelding van het aanmaken van een account te verwijderen. Zij willen dat hun transacties anoniem en snel zijn.

 

6. Integreer veiligheid in het ontwerp van uw website

Beveiliging in het ontwerp van uw website

Als een e-commerce website vraagt u uw klanten om specifieke en gevoelige persoonlijke informatie om een transactie te voltooien. Daarom moet uw website ontwerp SSL ondersteunen om de persoonlijke gevoelige klantgegevens te coderen. Bovendien is het van cruciaal belang voor SEO-doeleinden, want in 2014 kondigde Google aan dat HTTPS een ranking signaal is. Dit zal voorkomen dat derden de informatie van uw klanten voor snode doeleinden gebruiken.

 

Eigenlijk is dit waar online kopers naar op zoek zijn bij het winkelen op websites. U kunt deze beveiligingsfunctie van uw website gebruiken om potentiële klanten aan te trekken om hun inkopen op uw online winkel te doen. In feite bent u verplicht om uw website te beveiligen om PCI-normen te voldoen als u betalingen met creditcards accepteert.

 

7. Integreer sociale media in uw website ontwerp

Het is nu een geaccepteerd feit dat sociale media meetbare resultaten kunnen opleveren in sales leads, daadwerkelijke verkoop en branding. Door het integreren van sociale media in uw website design, kunt u een verbeterde ROI verwachten als u een aantal bewezen sociale media tactieken in uw strategie opneemt. Deze strategie zal ook helpen uw product te bereiken grotere aantallen klanten zonder grote uitgaven.

 

Recente statistieken tonen aan dat veel consumenten geloven dat de rol van sociale media in aankoopbeslissingen nu dezelfde is als die van TV. Sommigen zeggen ook dat 20 procent van de online verkopen tot stand komt nadat klanten hun zoekopdrachten hebben uitgevoerd in sociale medianetwerken, voornamelijk vanwege het sociale bewijs van de producten.

 

Samenvattend

Dropshipping is een fulfilment strategie waarbij de retailer niet de producten op te slaan, maar gewoon geeft het verzendadres aan de fabrikant / distributeur die de producten verzendt op zijn eigen. Het heeft vier basistypes die we in dit artikel hebben behandeld. Welk dropshipping model je ook kiest, het ontwerp van je website is van cruciaal belang voor de verkoop en conversies (gegevens zeggen het). Overweeg het grijpen van de 7 tips voor uw dropshipping website design en laat ons weten wat je denkt.

Published On: 27 augustus 2021 / Categories: Google Ads / Tags: /