2021 Google Ads Gids voor Dakdekkers:

9 Pro Tips Voor Meer Leads & Opdrachten

Dakbedekkingsbedrijven zijn op zoek naar 1 ding, gekwalificeerde leads. Er zijn veel manieren om leads voor dakdekkers te genereren, maar één plek is de koning van allemaal, en dat is Google Ads. Het is een op intentie gebaseerd platform, waar uw bedrijf voor huiseigenaren kan komen die een nieuw dak of dakreparatie nodig hebben.
Een huiseigenaar heeft elke 12 tot 30 jaar een nieuw dak nodig, in staat zijn om in de voorkant van hen, terwijl ze het nodig hebben, is de ultieme lead machine. Dat gezegd hebbende, het platform is enigszins complex en makkelijk om geld aan te verspillen. Als je het goed doet, kun je je bedrijf laten groeien en kwaliteitsleads voor je bedrijf genereren.

Als u op zoek bent naar het genereren van leads zonder afhankelijk te blijven van het kopen van leads of het concurreren op Werkspot, hier is uw Google Ads gids voor het krijgen van meer leads & opdrachten als een pro.

De 9 Pro Google Ads Tips zijn:

  1. Zet conversie tracking op
  2. Domineer uw markt met Call Only Ads
  3. Structuur uw campagne voor succes
  4. Je advertentietekst is belangrijk
  5. Gebruik advertentie-extensies om uw concurrentie te verslaan
  6. Negatieve zoekwoorden zijn net zo belangrijk als uw doelgerichte zoekwoorden
  7. Bied ook op uw merknaam
  8. Retarget, Retarget, Retarget!
  9. Pas locatie biedingen aan

1. Zet conversie tracking op

Het is gek voor elk bedrijf niet de juiste tracking te hebben opgezet om te meten hoe uw marketing campagnes presteren. Als u niet goed bijhoudt conversies (Een actie die een kwaliteit lood betekent) en ROI, is het zeer moeilijk om te bepalen hoe u uw PPC-campagnes te verbeteren. Zonder het bijhouden van conversies, zult u niet weten of dat ene zoekwoord met een goede kostprijs per klik, hoge click-through rate (CTR), en geweldige zoektermen leads oplevert of u alleen maar zinloos verkeer bezorgt. Wat u bijhoudt als een conversie hangt af van uw bedrijf, maar meestal zal dit het volgende zijn:
Telefoongesprekken: Dit kan worden gedaan door het opzetten van de oproep extensie en het maken van de conversie bijhouden x hoeveelheid tijd die u zou beschouwen als een lead. De lengte van het gesprek zal afhangen van uw voorkeur, maar 60 tot 90 seconden is een goede plek om te beginnen. Daarnaast kunt u gebruik maken van een dienst als Call Rail, dat geeft je een uniek telefoonnummer voor uw advertenties die kunnen worden gebruikt voor het bijhouden en opnemen van telefoongesprekken, zodat u kunt de kwaliteit van de gesprekken en hoe uw sales team is het omgaan met gesprekken voor opleidingsdoeleinden te volgen.
Formulier invullen
Online een afspraak aanvragen
Als het mogelijk is voor alle drie, is dit het beste.

2. Alleen oproepadvertenties

Call only advertenties zijn precies dat, advertenties die alleen kunnen worden gebruikt om een gesprek te voeren. Het grote ding over deze advertenties is dat ze recht op het punt en laat uw verkoopteam te sluiten via de telefoon. Veel huiseigenaren willen met iemand praten aan de telefoon en waardoor ze direct bellen vanuit de advertentie, waardoor uw bedrijf een goede kans om te sluiten op het lood voordat ze bellen met het volgende bedrijf.
Call-only advertenties zijn perfect voor dakreparaties, zoals huiseigenaren willen met iemand praten op het moment, zodat u kunt het probleem op te lossen. Call-only advertenties werken het beste met lokale trefwoord zoekopdrachten als de zoekers intentie is waarschijnlijk dringend en wil om te spreken met iemand aan de telefoon in plaats van onderzoek.
Een paar trefwoorden te overwegen voor uw call-only advertenties zijn:
Trefwoord + in de buurt van mij (dakbedekking aannemer in de buurt van mij)
Lokaal + trefwoord (lokale dakdekkersbedrijf)
Stad + trefwoord (Rochester dakbedekking bedrijven)
Trefwoord + stad (Dak reparatie Rochester NY)

3. Structuur uw campagne voor succes

De structuur van uw Google Ads campagne gaat een grote rol spelen in uw kosten per lead resultaat. De structuur gaat invloed hebben op uw kwaliteitsscore, die van invloed op uw kosten per klik, die van invloed op uw kosten per lead en uiteindelijk uw kosten per acquisitie. Voor dakbedekking bedrijven, vaak is er meer dan een dienst of product dat wordt aangeboden, zodat uw campagne structuur moet weerspiegelen zo. Bijvoorbeeld, zou u bieden de volgende
Metalen daken
Asfalt Shingles
Dakbedekking Reparatie
Afscheuren
Installatie van nieuwe daken
Platte daken
Commerciële daken
Ramen
Deuren
Siding
Alle van de bovenstaande moeten hun eigen advertentiegroepen, omdat ze gaan hebben verschillende advertentieteksten spreken die dienst en zal worden doorgestuurd naar hun perspectief landingspagina’s. Nadat uw campagne structuur ziet er goed uit, nu uw advertentie te kopiëren moet klaar zijn om uit te steken van de rommel.

4. Uw advertentie te kopiëren Matters

In de home service-industrie, bent u concurreren tegen alle lokale bedrijven die PPC-advertenties, Googles Local Service Ads en directory websites zoals Home Advisor, Thumbtack en nog veel meer. Het is een zeer concurrerende landschap en uw advertentie te kopiëren moet zweven boven al die rommel.
Google geeft marketeers 3 koppen en 2 beschrijvingen voor de advertentie te kopiëren, maar de 3e koppen en de 2e beschrijving kan niet altijd opdagen. Uw kop 1 moet bevatten de zoekwoorden die u zich richt, kop 2 moet de oproep tot actie (Bel voor een gratis schatting, plan uw gratis schatting, enz.) In uw beschrijving tekst, moet u benadrukken waarom je anders bent. Bijvoorbeeld: “Renteloze financiering”, “25+ Jaar ervaring”, “volledig verzekerd” etc.

5. Maak gebruik van alle mogelijke advertentie-extensies

Over advertentieteksten gesproken, Google heeft adverteerders verschillende advertentie-extensies ter beschikking gesteld die kunnen helpen om uw advertenties de SERP (Search Engine Results Page) te laten overnemen. Dit is vooral belangrijk op mobiele apparaten als ze zijn zeer waarschijnlijk alleen gaan om 1 of 2 advertenties te zien voordat de gebruiker moet scrollen.

Met behulp van advertentie-extensies zal verhogen uw CTR (Click-through rate) die zal leiden tot een hogere kwaliteitsscore, wat resulteert in een lagere kosten per klik, wat leidt tot lagere kosten per leads en meer marktaandeel voor uw dakbedekking bedrijf. Google biedt een heleboel van hen, maar hier zijn degenen Dakbedekking aannemers moeten implementeren op hun Google-advertenties campagne onmiddellijk.
Sitelink Extensies: Maak gebruik van sitelink extensie door het delen van andere links op uw website. Dit kan worden gebruikt om een van uw blog posts, uw testimonial pagina, diensten pagina, over ons, FAQ, neem contact met ons pagina, alles wat nuttig is voor de zoeker is goed om toe te voegen showcase. Meer dan welke van de extensies dan ook, nemen Sitelinks veel ruimte in op de Search Engine Results Page (SERP).

Callout Extensies: De callout-extensie maakt korte beschrijvingen van 25 tekens mogelijk die worden toegevoegd na uw beschrijvingsregels. Deze kunnen worden gebruikt om de zoeker te verleiden tot actie of om extra informatie te geven waardoor uw bedrijf opvalt. Bijvoorbeeld Snelle installatie, A + BBB beoordeeld, gratis schattingen, Lifetime Guaranteed, enz.

Gestructureerde Snippets: Google laat adverteerders verschillende kop opties om uit te kiezen bij het toevoegen van gestructureerde snippets. Voor Aannemers, de beste geschikte koppen zijn Soorten, Hoogtepunten, Buurten, en Diensten. Dit kan worden gebruikt om de diensten die u aanbiedt markeren (dakbedekking, ramen, gevelbekleding, reparaties, dekken). Soorten kan worden gebruikt om de soorten daken die u aanbiedt (Dimensional Shingle, Spaanse dakpan, hout Shake, enz.) te tonen. Buurten zijn perfect voor een bedrijf dat alleen bepaalde steden bedient, of als u zich wilt richten op de meest winstgevende.

Gespreksuitbreiding: Zoals eerder vermeld, de oproep extensie kan iemand die uw advertentie ziet om te bellen vanaf hun mobiele apparaat zonder dat u naar uw website. Dit is essentieel voor alle dakbedekking bedrijven als u wilt dat mensen bellen tijdens kantooruren. Als u niet 24/7 noodreparaties bieden, dat is prima, kan het worden ingesteld op te starten en te stoppen wordt getoond wanneer u wilt.

Locatie Uitbreiding: Wanneer iemand op zoek is naar een dakbedekking aannemer, meestal zijn ze niet van plan om gewoon opdagen op uw stoep, maar de locatie-extensie doet kunnen zoekers om te zien waar uw bedrijf is, zien openingstijden en maakt het mogelijk uw advertentie op te duiken in Google maps.

Prijs Extensie: Het is moeilijk om prijzen weer te geven voor banen als ze zullen verschillen van huis tot huis, maar er is een creatieve manier om Google’s prijs extensie te gebruiken voor dakdekkers. Dit wordt gedaan door het te gebruiken om gratis schattingen te laten zien met een prijs van $ 0,00. Het doel van de prijs extensie is niet om mensen te klikken op de uitbreiding, maar om meer van de SERP en showcase je bent een no-risk aannemer.

Alle van de extensies hierboven uitgelegd kan niet opdagen met uw tekstadvertenties elke keer. Dit hangt allemaal af van het zoekwoord, de gebruiker zoekgeschiedenis, uw advertentie positie, kwaliteit score, de concurrentie, en vele andere factoren. De sleutel is om alle opties mogelijk te hebben, zodat u alle tools in uw gereedschapskist kunt inzetten wanneer van toepassing.

6. Versterk uw negatieve trefwoordenlijst

Het is belangrijk om een sterke negatieve trefwoorden lijst op te nemen aan het begin van uw campagne. Dit moet een continu proces zijn als er veel verschillende zoekopdrachten die je niet kunt vooruit plannen voor.
Gezien, dakbedekking zoekwoorden zijn zeer concurrerend in betaald zoeken, negatieve zoekwoorden zijn vooral belangrijk. Zonder hen, kunt u uw budget te besteden aan ongewenste verkeer, snel. Hieronder zijn een aantal negatieve zoekwoorden om mee te beginnen, zal uw lijst is afhankelijk van uw bedrijf, de aard van de diensten die u aanbiedt en geografie. Voortdurend controleren van uw zoektermen en het creëren van negatieve zoekwoorden zal helpen verlagen van uw kosten per leads en het verhogen van de kwaliteit van de zoekopdrachten uw advertenties opdagen voor.

7. Bied op uw merk

Bieden op uw merk zoekwoorden is een moeilijke om onze hoofden rond te wikkelen. Als iemand zoekt naar uw merk willen ze werken met je toch? Waarom zou je dan extra geld uitgeven om die klant te krijgen?
Het zou geweldig zijn als elke zoekopdracht voor uw merk, betekende dat ze zijn of gaan om uw klant te worden, maar dit is niet altijd het geval. De meeste dakdekkers hebben de industrie in de naam van hun merk. Bijvoorbeeld, Johnson’s Dakbedekking & Ramen of Terry & Zonen Bouw.
Dit betekent dat wanneer iemand uw merknamen intypt in Google, het vaker voorkomt dan andere industrieën dat PPC Advertenties ook zullen verschijnen. Dit komt omdat ze zich richten op zoekwoorden zoals “Dakbedekking & Ramen” of “dakbedekking”. Bieden op de zoekwoorden van uw merk zal u helpen om bovenaan de pagina te blijven wanneer deze concurrenten opduiken.
Het goede ding is dat uw merk zoekwoorden zijn meestal gaat om een lage kosten per klik als gevolg van uw kwaliteitsscore en ad relevantie. Door te bieden op uw merk, zult u betalen een lage kosten per klik en plak het aan uw concurrent, het vastleggen van die lage funnel leads.

8. Vang verloren leads op met retargeting

Wanneer iemand een nieuw dak nodig heeft, zal hij wat onderzoek doen, om aanbevelingen vragen en misschien rondkijken voor de beste prijs voordat hij een beslissing neemt. Vaak is de potentiële klant klaar om contact met u op te nemen, ze klikken op uw advertentie of website, maar hun kinderen komen thuis van school, of hun hond stoot de vuilnisbak om, het leven staat in de weg. Met display retargeting kunt u die lead weer binnenhalen.
Display retargeting is een kosteneffectieve manier om meer leads te krijgen omdat ze warm zijn, ze hebben uw website al bekeken!
U kunt bijvoorbeeld mensen retargeten die op uw contactpagina zijn gekomen of er 1 minuut of meer op hebben doorgebracht, maar uw formulier niet hebben ingevuld. Met dat publiek, kunt u ze retargetten (Volg ze rond op andere websites) met een advertentie waarin uw aanbieding van $ 500 korting op een nieuw dak wordt getoond.
Als uw Facebook pixel is ingesteld op uw website kunt u retarget gebruikers die het gemaakt om uw website van uw Google-advertentie en vangen ze in hun Facebook nieuwsfeed. Wallah, Donna herinnert zich dat ze nooit contact met u opgenomen en bereikt voor een nieuw dak offerte.

9. Locatie bieden

Alle dakdekkersbedrijven kennen de meer winstgevende buurten en postcodes in hun stad. Met de locatie bieden kunt u uw biedingen hoger in die meer winstgevende buurten waardoor uw bedrijf een hogere kans om in de voorkant van die huiseigenaren.
Uw kosten per klik en kosten per lead kan omhoog gaan in die gebieden, maar ze meer winstgevend. Als alternatief kunt u verminderen uw biedingen in de minder winstgevende buurten en postcodes. Dit zal ervoor zorgen dat u het maximaliseren van uw advertentie dollar.
Laatste gedachten
Als je een dakbedekking aannemer, je weet dat je nodig hebt om met behulp van Google Ads, omdat het resultaten oplevert. Dat gezegd hebbende, is het heel gemakkelijk om veel geld te besteden aan lage kwaliteit leads, zeer snel. Het gebruik van de 9 pro tips voor uw bedrijf zal helpen uw bedrijf meer kwaliteit leads, schattingen en winstgevende banen te krijgen.
Welk succes heb jij gehad met Google Ads? Is er iets dat ik gemist heb?
Alle feedback wordt op prijs gesteld!

Published On: 2 september 2021 / Categories: Google Ads / Tags: /