Mooie webshop laten bouwen?

Professionele webshops voor bedrijven klein en groot.

Google Mijn Bedrijf Checklist
DE ULTIEME GMB CHECKLIST VOOR 2021

Elk bedrijf kan profiteren van betere online marketing. Gelukkig stroomlijnt Google Mijn Bedrijf het proces en heb je niet veel technische kennis nodig om er de vruchten van te plukken. Het behalen van de hoogste positie op de pagina met zoekmachineresultaten (SERP) van Google geeft je bedrijf een ander soort geloofwaardigheid dan eenvoudige mond-tot-mondreclame. Goede vindbaarheid en reviews op google zijn de nieuwe mond-tot-mondreclame.

Het gaat niet per se om het aantrekken van meer klanten. Het gaat om het binnenhalen van DE JUISTE KLANTEN voor je bedrijf. Wanneer potentiële klanten de locatie en contactgegevens van je bedrijf gemakkelijk kunnen vinden op Google, zul je vanzelfsprekend een betere kwaliteit klanten aantrekken. Om dat te bereiken, moet je je Google Mijn Bedrijf vanaf het begin goed instellen. Anders krijgt je misschien niet de resultaten die je verwacht.

Als u deze checklist met 20 eenvoudige stappen doorloopt, kunt u de informatie in Google Mijn bedrijf sneller invullen:

1. ZORG ERVOOR DAT U IN AANMERKING KOMT VOOR EEN VERMELDING
De allereerste stap op uw GMB Checklist is om ervoor te zorgen dat u in aanmerking komt voor een lokale vermelding op Google. Niet elk bedrijf komt in aanmerking voor een Google Mijn Bedrijf vermelding. In het kort komt het erop neer dat u een fysieke locatie voor uw bedrijf nodig hebt om uw bedrijf op Google Mijn Bedrijf te kunnen verifiëren.

Meestal moeten klanten kunnen binnenlopen of persoonlijk contact kunnen opnemen. Online bedrijven zoals affiliate marketing sites komen niet in aanmerking voor Google Mijn Bedrijf.

Er zijn een paar uitzonderingen, maar voor het grootste deel zijn Google Mijn Bedrijf vermeldingen voor traditionele, offline bedrijven.

richtlijnen voor google mijn bedrijf
2. CONTROLEER DE GEGEVENS VAN UW BEDRIJF
Een van de volgende stappen bij het opzetten van een profiel is de Google Mijn Bedrijf verificatie.

Verificatie betekent dat u Google laat weten dat dit inderdaad uw bedrijf is.

De verificatiemethoden omvatten post, e-mail, telefoonnummer. U kunt ook de Search Console gebruiken om te verifiëren of u al een website heeft. Verificatie via briefkaart is de meest voorkomende methode om uw bedrijf te verifiëren. Je hebt een fysieke locatie nodig waar Google de verificatiebrief naartoe kan sturen.

Verwar het verificatieadres niet met de locatie die u kunt toevoegen op uw Google Mijn Bedrijf dashboard. Het verificatieadres hoeft niet overeen te komen met de bedrijfslocatie. In de meeste gevallen is dat echter wel het geval.

Google Mijn Bedrijf Checklist Verificatie
3. UW BEDRIJFSNAAM TOEVOEGEN
Dit is een van de belangrijkste stappen op uw Google Mijn Bedrijf checklist. Nadat het verificatieproces is voltooid en u klaar bent om te beginnen met Google My Business is het tijd om na te denken over uw bedrijfsnaam. Het is essentieel om de naam van uw bedrijf toe te voegen zoals deze in het echte leven verschijnt. Probeer niet creatief te zijn en typ in “Cindy’s kapsalon – the best haircuts EVER.”

Dan word je uit Google Mijn Bedrijf geschopt, wat betekent dat je vermelding mogelijk wordt geschorst. Google doet dat meestal niet handmatig, maar het algoritme kan verdachte activiteiten detecteren, zoals keyword stuffing.

Helaas, de bedrijfsnaam is een ranking factor en als u wilt profiteren van het en blijven voldoen aan Google’s richtlijnen kunt u overwegen een bedrijfsnaam verandering. Ik weet het, dit klinkt nogal overdreven, maar als Google uw belangrijkste bron is om klanten te werven in uw omgeving, is het een optie die u niet mag negeren.

Geef de naam van uw bedrijf correct en eerlijk weer.
4. KIES DE BESTE CATEGORIEËN OM UW BEDRIJF TE BESCHRIJVEN
Dit is een van de belangrijkste punten op uw Google Mijn Bedrijf optimalisatie checklist.

Met Google Mijn Bedrijf kunt u één primaire categorie kiezen en maximaal negen secundaire categorieën. Het idee is om in de eenvoudigste bewoordingen de branche van uw bedrijf aan te geven. U moet de beste Google Mijn Bedrijf-categorie kiezen om uw bedrijf te beschrijven. De primaire categorie heeft direct invloed op waar u voor zult ranken op lokale zoekopdrachten.

Bijvoorbeeld, de beste categorie voor Rudy’s Bar zou onder voedsel en drank zijn. Een secundaire categorie zou entertainment kunnen zijn als Mr. Rudy ervoor kiest om zijn zaak op die manier onder de aandacht te brengen. Vermijd het vullen van je profiel met irrelevante categorieën die niet van toepassing zijn op uw bedrijf.

Relevantie is alles en details zijn belangrijk op Google.

Google Mijn Bedrijf categorieën
5. GEEF UW BEDRIJFSLOCATIE NAUWKEURIG AAN
Vink dit vakje op uw Google Mijn Bedrijf-checklist alleen aan als u uw klanten op uw locatie bedient of als u een hybride model hebt dat zowel een bedrijf met een servicegebied als een fysiek winkelpand omvat. Bedrijven met een servicegebied hebben geen adres nodig omdat zij hun klanten op hun locatie bedienen. (ref. #6) Gebruik geen algemene locatie voor uw zaak. Vergeet niet om het volledige postadres te gebruiken, zelfs als het er niet aantrekkelijk uitziet voor het oog. Klanten moeten u vinden en meestal zijn ze nogal lui om iets op te zoeken. (We zijn allemaal wel eens klant, nietwaar? 😉 )

Het is niet ongewoon voor bedrijven om zich te vestigen in gebouwen met meerdere verdiepingen of in stripcentra in een grote stad. Google heeft een specifieke locatie nodig om bezoekers naar de juiste SERP’s te lokken, omdat dat de klantervaring verhoogt.

De sleutel hier is nauwkeurigheid.

Google Mijn Bedrijf locatie
6. BEPAAL UW SERVICEGEBIEDEN
Elk bedrijf is uniek, dus het kan zijn dat u alleen diensten levert op de locaties van uw klanten. Een bedrijf dat gazons onderhoudt en aanlegt is daar een voorbeeld van.

Zelfstandige aannemers lopen het vaakst tegen dit probleem aan. U levert persoonlijk diensten, maar niet noodzakelijkerwijs op één locatie.

In dit geval kunt u beter een servicegebied toevoegen en niet een direct adres. Google wil niet dat uw klanten op een locatie verschijnen waar ze geen gebruik kunnen maken van uw service. Servicegebieden hebben een directe impact op de ervaring van uw klanten.

Service gebied GMB profiel
service gebied screenshot
7. VERMELD UW OPENINGSTIJDEN
Je zou denken dat de meeste ondernemers deze stap wel beheersen. Velen, helaas, doen dat niet.

Het probleem met Google rankings is dat ze regelmatig aandacht nodig hebben. Sommige bedrijven beginnen met ambitieuze bedoelingen en hebben verlengde openingstijden.

Na verloop van tijd kan het bedrijf echter om verschillende redenen de openingstijden inkorten. Wat u niet wilt is dat een grote klant komt opdagen als er niemand is.

Door nauwkeurige openingstijden op te geven voorkomt u dat.

Google mijn bedrijf checklist vinkje uren
8. VERGEET NIET EEN TELEFOONNUMMER TOE TE VOEGEN
Je zou denken dat een slimme eigenaar dit wel weet, maar keer op keer vergeten bedrijven een telefoonnummer te vermelden.

Soms laat een bedrijf opzettelijk het veld met het telefoonnummer leeg omdat het niet met het publiek wil communiceren en geen telefoontjes wil beantwoorden.

Hopelijk bent u slimmer, heeft u meer zakelijk inzicht, en begrijpt u het belang van een telefoonnummer in uw vermelding.

Google checklist telefoonnummer
9. NEEM UW WEBSITE OP
U wilt dit vakje op uw GMB optimalisatie checklist echt aanvinken.

Als u geen website hebt, maak er dan een.

Google houdt rekening met allerlei factoren om de beste uitkomsten voor SERPs te kiezen. Het hebben van een website voor uw bedrijf kan uw reputatie ten goede komen op manieren die u niet kunt voorzien. De website is een van de grootste rankingfactoren bij lokale zoekopdrachten.

Vertrouw niet alleen op sociale media. Zorg voor een site, en neem deze op in Google Mijn Bedrijf.

10. WIJS KLANTEN OP JE AFSPRAAK URL
Een afspraak-URL verwijst simpelweg naar een andere contactmethode op Google Mijn Bedrijf. Het is publiekelijk zichtbaar voor uw klanten die dan eender welk afsprakensysteem kunnen gebruiken of een eenvoudig bericht kunnen achterlaten via een contactformulier.

GMB afspraak URL
11. BESCHRIJF UW BEDRIJF GRONDIG
De meest succesvolle bedrijfseigenaren kunnen hun bedrijf van achter naar voren en van achter naar voren beschrijven. In het ideale geval heeft u zoveel kennis om te delen dat het verkeerd voelt om niet op uw eigen hoorn te blazen.

De vuistregel is om uw beschrijving rond de 700-750 woorden te houden. Gebruik zoveel mogelijk vrije ruimte.

Wees specifiek en geef de kwaliteiten van uw bedrijf duidelijk aan. Laat de verkoop en reclame praatjes over aan andere media formats.

Het enige waar Google om geeft is informatie.

Google mijn bedrijfsomschrijving op checklist
12. VERMELD ALLE PRODUCTEN EN DIENSTEN DIE U AANBIEDT
Het is een veelgemaakte fout om onvolledige informatie in te voeren in Google Mijn Bedrijf. Wat u wilt doen is alles vermelden wat u aanbiedt.

Tegenwoordig geeft Google producten (ook via berichten) en services (op mobiel) weer, wat u een geweldige manier geeft om klanten naar uw bedrijf te leiden in plaats van naar concurrenten.

Zorg ervoor dat u uw diensten of producten goed beschrijft, zodat uw klanten precies weten wat ze krijgen als ze u inhuren. Wees relevant en voeg geen diensten toe die u eigenlijk niet aanbiedt.

Google Mijn Bedrijf-producten
Google Mijn Bedrijf-diensten
13. BEPAAL WELKE GOOGLE MIJN BEDRIJF HOOGTEPUNTEN/ATTRIBUTEN HET BESTE WERKEN
Highlights/Attributen in Google verwijzen over het algemeen naar voorzieningen, extra’s en functies die uniek zijn voor uw bedrijf.

Voor een koffiezaak is gratis WiFi een voorbeeld van een kenmerk. Een appartementencomplex kan daarentegen zwembaden selecteren en een autoreparatiebedrijf kan olieverversen selecteren, wat vervolgens op uw GMB-profiel wordt weergegeven.

markeringen en kenmerken
Markeringen en kenmerken op een Google Mijn Bedrijf-profiel op mobiel
14. MENU-/BOEKINGSITEMS INVULLEN (RESTAURANTS, HOTELS, BARS, ENZ.)
Deze hele checklist gaat over het nauwkeurig beschrijven van uw bedrijf. Als je een restaurant hebt, wil je zo veel mogelijk menu-items op Google zetten.

Snelle tip: Neem de tijd om perfecte foto’s te maken van uw populairste menu-onderdelen.

Als uw klanten niet weten wat u allemaal te bieden hebt, zullen ze niet komen.

Voorbeeld van een Google Mijn Bedrijf menu
Voorbeeld van een Google Mijn Bedrijf menu
15. MAAK FOTO’S EN VIDEO’S MET EEN HOGE RESOLUTIE
De eerste indruk is alles in het bedrijfsleven.

Door foto’s en video’s met een hoge resolutie te uploaden, laat u Google zien dat u om uw bedrijf geeft en weet hoe u mensen moet aantrekken.

Een snelle tip: Zorg ervoor dat het logo van uw bedrijf prominent op uw hoofdomslagfoto staat.

Een aloude marketingtactiek is om lachende, vrolijke mensen op foto’s te zetten.

Het is net als online dating, uw bedrijf is slechts zo aantrekkelijk als zijn slechtste foto. Dus zorg ervoor dat de slechtste foto er geweldig uitziet.

16. DE BERICHTENFUNCTIE INSCHAKELEN
Net als bij het opnemen van uw telefoonnummer, wilt u dat klanten u op verschillende manieren kunnen bereiken. De berichtenfunctie kan alleen via de mobiele GMB app gebruikt worden. Door de functie te activeren krijg je een extra “offerte aanvraag” knop onder je GMB naam.

Maak geen fout en schakel messaging in Google Mijn Bedrijf uit omdat u de “extra” moeite niet wilt doen.

knop offerteaanvraag
17. BESTEED AANDACHT AAN RECENSIES
De SEO kracht van recensies is zeker te verwaarlozen omdat een heleboel andere factoren het beter doen dan recensies. Dat is een grote verrassing, is het niet? Echter, de belangrijkste ranking factoren nabijheid en relevantie zijn groter dan prominentie waar reviews een onderdeel van zijn.

Toch spelen recensies een grote rol in de moderne lokale zoekmachine optimalisatie. Ze zijn vooral verbonden met click-through-rates. Dat weten we allemaal. We willen alleen zaken doen met bedrijven die een goede reputatie hebben in onze buurt en op het internet. Goede recensies van hoge kwaliteit kunnen leiden tot een hogere click-through-rate wat automatisch meer business betekent.

Echter, de kwantiteit telt ook! Als een zaak van de feiten, moet je om recensies te krijgen op een regelmatige basis. Hoe meer goede recensies u heeft, hoe minder impact een slechte recensie kan hebben. En we weten dat dit op een gegeven moment zal gebeuren, dus waarom niet preventief handelen?

Wanneer u een beoordeling ontvangt, beantwoord deze dan zo snel mogelijk, vooral voor slechte beoordelingen.

Met Google Mijn Bedrijf kunt u via een korte link om recensies vragen. Dit maakt het voor klanten gemakkelijker om een beoordeling te schrijven zonder dat ze veel extra stappen hoeven te doorlopen.

Wanneer u een slechte recensie krijgt, maak dan limonade van citroenen en reageer direct op de recensent:

Verontschuldig je, verontschuldig je, verontschuldig je, zelfs als je klant geen gelijk heeft
Neem het gesprek offline en bied aan om te praten over de telefoon of in persoon
Probeer het probleem op te lossen
Vraag niet om de review te verwijderen. Gewoon niet doen!
Het zal u misschien verbazen hoe u twijfelachtige reviews effectief kunt omzetten in goede.

Een andere populaire marketingtactiek is om de recensent uit te nodigen en hem aan te moedigen nog een recensie te schrijven.

Google Mijn Bedrijf beoordeling
18. SCHRIJF REGELMATIG BERICHTEN EN UPDATES
Met Google Mijn Bedrijf kunt u nu updates plaatsen op uw profiel. Nog niet zo lang geleden stond Google een dergelijke functie niet toe.

Speciale evenementen, aanbiedingen en nieuwe productlanceringen zijn drie voorbeelden van dingen waar u over kunt schrijven.

Het hoeft geen Shakespeare te zijn, maar het moet wel vrij zijn van grammaticafouten en spelfouten.

Duidelijkheid is de sleutel. Je moet je ideeën duidelijk verwoorden zonder in cirkels rond te dwalen. Laat Google zien dat uw bedrijf actief is – Google houdt van frisse en nieuwe dingen. Gebruik altijd aandachttrekkende afbeeldingen of video’s in uw berichten om een hogere engagement rate te krijgen. Uw doel is om een relatie met uw klanten op te bouwen, niet om iets te verkopen.

Behandel deze functie als uw go-to social media-platform en u zult het prima doen.

Google Mijn Bedrijf berichten
19. ETALEER UW OPENINGSDATUM
Google werkt goed voor elk bedrijf, maar het doet wonderen voor nieuwe bedrijven.

Laat uw openingsdatum zien in uw profiel om een “onlangs geopend” badge naast uw vermelding te verdienen. Deze badge blijft 90 dagen na de opening van uw bedrijf zichtbaar.

Kortom, door deze 20 items af te vinken, kunt u Google Mijn Bedrijf in een mum van tijd instellen.

Openingstijden GMB Optimalisatie checklist
20. DOE UW VOORDEEL MET DE BEDRIJFSSITE VAN GOOGLE
In het geval dat u geen eigen domein gebruikt, kunt u gebruik maken van de bedrijfssite van Google. U kunt de business site vinden onder “website” in de linker zijbalk. Ga live, het is gratis!

Echter, als u wel uw eigen domein heeft ingesteld, kunt u de Google-bedrijfssite gebruiken om een GMB-backlink naar uw oorspronkelijke bedrijfswebsite te maken.

Het enige wat u hoeft te doen is de site te bewerken, een link toe te voegen, en op publiceren te klikken in de rechterbovenhoek.

Als je deze Google Mijn Bedrijf Checklist leuk vindt, laat dan hieronder een reactie achter. Dank u wel!

Deel deze checklist met je vrienden & collega’s

Te veel bedrijven slagen er niet in om waarde te halen uit hun bedrijfswebsite. Veel eigenaren van bedrijven denken dat als ze een website online hebben, de klanten vanzelf wel zullen komen. Een website hebben alleen is niet meer genoeg!

STARTER

499
  • 1 pagina
  • Professioneel design
  • Perect op ieder scherm
  • SSL Certificering
  • Contactformulier
  • Bedrijfsinformatie
  • Social media links
  • 1 week levertijd

BASIS

899
  • Alles van Starter +
  • 6 pagina’s totaal
  • Aanmelden Google
  • SEO plugins
  • Sitemap
  • 2 weken levertijd

PRO

1499
  • Alles van Basis +
  • 11 pagina’s totaal
  • SEO optimalisatie
  • Privacybeleid
  • Webshop
  • 3 weken levertijd

MAATWERK

?
  • Speciale functies
  • Automatisering
  • API koppelingen
  • Kassasysteem
  • CRM
  • Website netwerk
  • Accounts aanmaken
  • Chatfuncties
  • Meerdere talen
  • Sky is the limit!

Mooie Webshop Laten Maken.

Curabitur ac leo nunc. Vestibulum et mauris vel ante finibus maximus nec ut leo. Integer consectetur.

“The team at Avada Marketing Consultant is fabulous. They helped us unlock our potential online and offline. We have experienced year on year growth due to their progressive approach.”

George Anderson

Digitalbox CEO

Thank you for your message. It has been sent.
There was an error trying to send your message. Please try again later.

By submitting my data I agree to be contacted

Voordelen van het starten van een eigen webshop

Wij helpen je graag de vruchten te plukken online.

Ons webdesign team heeft de visie en het talent om jouw website tot leven te laten komen én maximaal te laten presteren. Niets wordt aan het toeval overgelaten, en elk onderdeel van je website verleidt je gebruikers om verder te gaan. Je publiek zal de interactie met jouw bedrijf online als prettig gaan ervaren. Een goed gevoel = meer klanten. Tijd voor een (her)ontwerp van jouw website? Laten we telefonisch of via de mail kennismaken.

Tijd om aan je website te werken.

Thank you for your message. It has been sent.
There was an error trying to send your message. Please try again later.