Digitale Marketing voor Aannemers: 7 Top Marketing Tips voor Aannemers
Het internet is de laatste jaren geëxplodeerd, en daarmee ook de noodzaak om het internet te gebruiken voor marketing. In feite is het internet nu misschien wel het meest waardevolle marketingkanaal voor aannemers. Digitale marketing voor aannemers is meer kosteneffectief dan de traditionele reclame-methoden, en het stelt u in staat om potentiële klanten te bereiken hoe en wanneer ze willen betrekken.

Hoe behalen we resultaten voor aannemers?
Klik (of tik) op de afspeelknop om erachter te komen!

Lijsten in het telefoonboek niet meer genoeg voor algemene aannemer marketing. Consumenten in elke branche gaan online op zoek naar bedrijven om te betuttelen, dus het is belangrijk dat u daar aanwezig bent. En om dat te doen, moet u een solide internet marketing strategie.

Lees verder om meer te leren over de beste marketing tactieken voor aannemers en hoe u Internet marketing voor aannemers in uw voordeel kunt gebruiken!

Als u op zoek bent naar professionele hulp, WebFX is een full-service Internet marketing bureau, wat betekent dat wij tal van digitale marketing strategieën bieden, van webdesign tot social media. Als u met een van onze internet marketing experts wilt spreken over onze digitale marketing diensten, neem dan online contact met ons op of bel ons op 855-601-5359.

Meer klanten aantrekken
met digitale marketing voor aannemers.
Ik wil graag meer weten over
7 beste tactieken voor aannemersmarketing
Wilt u meer weten over enkele van de beste tactieken om te gebruiken als het gaat om online marketing voor aannemers? Lees dan gewoon verder!

1. Creëer een visuele online aanwezigheid
Huiseigenaren en bedrijven willen precies weten wat ze gaan krijgen als ze een aannemer inhuren.

Specifiek, ze willen weten welke projecten elke aannemer heeft afgerond in het verleden en hoe ze werden voltooid. U kunt over deze projecten schrijven op uw site, maar foto’s en video’s zijn veel overtuigender.

Plaats foto’s van eerdere projecten op uw site en overweeg om een of twee pagina’s te wijden aan een portfolio in galerijstijl.

U kunt ook video’s maken om potentiële klanten te laten zien hoe u specifieke projecten hebt voltooid, met name projecten die complex waren of onderweg problemen of uitdagingen opleverden.

Als onderdeel van uw algemene aannemer marketing strategie, kunt u er ook voor kiezen om interactieve communicatie-instrumenten op uw contact pagina of offerte pagina op te nemen. Dit maakt uw site meer overtuigend en het laat klanten ook uw werk visualiseren, wat de laatste motivatie kan zijn die ze nodig hebben om contact met u op te nemen.

2. 2. “Voor en na” galerijen
Of ze het werk nu zelf uitvoeren of andere professionals inhuren om het te doen, aannemers zijn verantwoordelijk voor het geven van klanten wat ze vragen tegen een redelijke prijs.

Deze verzoeken kunnen toevoegingen, reparaties of renovaties omvatten, maar wat ze ook zijn, potentiële klanten willen weten dat je goed werk zult leveren. Een fotogalerij van een huis of kantoor voor en na de werkzaamheden kan de perfecte manier zijn om hen gerust te stellen.

voor en na foto van een huis
Waarom voor en na? Omdat dit het beste formaat is om te laten zien wat u doet om een breed scala aan problemen aan te pakken.

Begin met het nemen van foto’s aan het begin van elk project en blijf foto’s nemen in elke fase, eindigend met een foto van het eindproduct. Voeg bijschriften toe aan elke foto die beschrijven wat er wordt gedaan en wat het moet bereiken.

Voordat u foto’s voor deze aannemer marketing tactiek, echter, zorg ervoor om te controleren met het huis of bedrijf eigenaar. Het plaatsen van foto’s van mensen thuis zonder hun toestemming is nooit een goed idee, en zeker niet zal doen uw bedrijf geen gunsten.

3. Schrijf originele inhoud op maat van potentiële klanten
Een van de doelen van Internet marketing voor aannemers is het genereren van leads. U kunt echter geen leads genereren zonder informatie te verstrekken. Uw potentiële klanten en klanten gaan online om hun opties te onderzoeken, evenals algemene informatie over het inhuren van aannemers, en uw site moet alles bieden wat ze nodig hebben.

Maak pagina’s die specifieke vragen beantwoorden en veel voorkomende problemen aan te pakken. Deze pagina’s moeten vermelden uw diensten, specialiteiten, en alle andere informatie die een klant zou kunnen aantrekken. Zorg ervoor dat u zoekmachine optimalisatie, of SEO, uitvoert zodat uw inhoud gevonden kan worden in zoekmachines zoals Google. Voeg vervolgens een oproep tot actie toe die lezers aanmoedigt een contactformulier in te vullen. Het moet bezoekers in staat stellen om een naam, adres en e-mail achter te laten, samen met een optioneel veld voor aanvullende informatie.

Door waardevolle informatie te verstrekken, laat u de bezoekers van uw site zien dat uw bedrijf een betrouwbare bron is voor het beantwoorden van hun vragen. En als u dat vertrouwen opbouwt, zullen ze veel eerder geneigd zijn contact met u op te nemen.

4. Houd een blog bij
Om een relatie op te bouwen met uw doelgroep en om u te onderscheiden van andere aannemers, start u een blog en voegt u regelmatig nieuwe berichten toe. Wat zijn de laatste trends op het gebied van kantoorrenovatie? Hoe kunnen mensen bepaalde doe-het-zelf projecten uitvoeren zonder de hulp van een professional?

Soms verlies je geen zaken aan een andere aannemer, maar aan vastgoedeigenaars die het werk liever zelf doen. Ze beginnen aan een project in de wetenschap dat ze niet beschikken over de ervaring en expertise van een aannemer, dus ze kijken naar blogs en how-to gidsen voor advies. Je zou kunnen denken van deze blogs als een afbreuk aan uw bedrijf, maar het verstrekken van dit soort inhoud kan eigenlijk het genereren van meer inkomsten uit deze markt op de lange termijn.

Veel doe-het-zelfprojecten zijn relatief korte, eenvoudige projecten die met de juiste begeleiding door een beginner kunnen worden uitgevoerd. Wanneer een klein project met succes is afgerond, dankzij de tips uit je content, zal de doe-het-zelver je gaan zien als een betrouwbare bron van informatie. Als ze dan een groter project hebben dat ze niet zonder de hulp van een professional kunnen afronden, weten ze al tot wie ze zich moeten wenden.

Als je een blog begint met ideeën voor relatief eenvoudige doe-het-zelfprojecten, zoals het bouwen van een boekenplank of het opbergen van opbergruimte in de keuken, kun je misschien een aanhang opbouwen. Een blog kan ook een geweldige plek om te laten zien voor en na foto’s als onderdeel van uw aannemer marketing plan.

Zie hoe wij u kunnen helpen UW BEDRIJF TE GROTEN
Voer uw website in om nu te beginnen
http://
Volgende stap
5. Film how-to video’s
De meest succesvolle aannemers zijn diegenen die een sterke achtergrond hebben met gevarieerde ervaring. Dit wordt niet altijd duidelijk tijdens een eerste consult of mond-tot-mondreclame van vrienden, maar het kan overduidelijk worden gemaakt met een reeks how-to video’s voor mensen die zelf een aantal thuisprojecten willen uitvoeren.

Deze video’s hoeven niet erg lang te zijn – 5-10 minuten, afhankelijk van de omvang van het project – maar ze moeten wel het soort projecten behandelen dat populair is bij doe-het-zelvers. Gebruik een betrouwbare camera voor geluid en video van hoge kwaliteit of zoek een professionele videograaf om dit voor u te doen. Plaats ze op je website en vergroot je bereik via gastblogs, YouTube en sociale media. U vermaakt en informeert kijkers en brengt de expertise van uw bedrijf voor het voetlicht.

6. Publiceer getuigenissen
Testimonials en reviews spelen ook een belangrijke rol in digitale marketing voor algemene aannemers. Naast de informatie van bedrijven zelf, vertrouwen veel mensen nog steeds op aanbevelingen en beoordelingssites om hen te helpen een aannemer te kiezen. In feite vertrouwt 79 procent van de consumenten online beoordelingen evenveel als ze persoonlijke aanbevelingen vertrouwen. Een goede testimonial kan uw marketingboodschappen een stuk geloofwaardiger maken, dus vermeld ze op uw website en andere online marketingkanalen.

Vraag na elk project om feedback van klanten. Vraag wat ze vonden van de werknemers en het tempo van het project, of ze tevreden zijn met de resultaten, en of ze u opnieuw zouden inhuren. Positieve getuigenissen kunnen wonderen doen voor het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten, maar zorg er altijd voor dat je toestemming vraagt voordat je ze publiceert op je site of andere marketingkanalen.

7. Deel je expertise
Een potentiële klant zal alleen contact opnemen met een aannemer als hij of zij gelooft dat de aannemer de nodige expertise en betrouwbaarheid heeft. Eerdere klanten kunnen voor je instaan, maar door deel te nemen aan discussies op sociale media en online forums kunnen prospects uit de eerste hand zien dat je weet wat je doet.

Er zijn op dit moment genoeg discussies gaande met betrekking tot aannemingsdiensten, dus voel u vrij om mee te doen. Gebruik deze discussies niet om uw bedrijf te promoten – beantwoord alleen vragen en deel uw mening. U kunt ook een vraag-en-antwoordsessie organiseren op sociale media. Nodig vragen uit op uw Facebook-pagina of maak een hashtag aan en richt u tot Twitter-volgers. Zo kunt u uw kennis laten zien en uw zichtbaarheid bij toekomstige klanten vergroten.

Bereik meer klanten online
Als u samenwerkt met WebFX, helpen wij u zichtbaarheid te krijgen op de zoekwoorden waarop uw doelgroep zoekt, en meer klanten te werven voor uw aannemersbedrijf.

Spreek met een strateeg

Krijg meer leads met internet marketing voor aannemers
De consumenten van vandaag gebruiken het internet om alles te vinden wat ze nodig hebben, en dat omvat aannemers voor hun woning en woningbouw projecten. Dat betekent dat als je ze wilt bereiken, je online moet zijn.

Als u graag aan de slag wilt met online marketing voor aannemers om uw aannemersbedrijf te laten groeien, kan WebFX u helpen. Als een full-service digitaal marketing bureau, bieden wij een breed scala van aannemer marketing diensten, waaronder:

SEO
Inhoud marketing
Beheer van sociale media
Website ontwerp
PPC-beheer
Vraag een gratis offerte aan of bel ons vandaag nog op 888-256-9448 om met een strateeg te spreken over hoe ons team een marketingstrategie voor aannemers kan creëren en lanceren om uw bedrijf te laten groeien.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Published On: 28 augustus 2021 / Categories: Google Ads, SEO, Social Media, Webdesign / Tags: , , /