Hoe creëer je een digitale marketingstrategie voor bouwbedrijven?

Leads genereren & digitale marketing voor bouwbedrijven

Hoeveel nieuwe leads krijg je op wekelijkse basis? Hoeveel nieuwe projecten start je elke maand?

Er is praktisch niets dat een online marketing strategie niet kan doen op het online front voor jouw bouwbedrijf, voorwaarde is dat je een goede strategie hebt. Verschillende bouwbedrijven werken niet met een strategie en nemen enkel genoegen met basisdingen zoals het aanmaken van een website en een Facebook pagina. Dit zijn de bedrijven die een achterstand oplopen in hun concurrentiekring. In de wereld van vandaag, waar digitaal actief en succesvol zijn een must is, kun je genoegen nemen met een middenklasse tactiek. U moet uw spel van digitale marketing voor bouwbedrijven opvoeren om uw concurrenten te overtreffen en er te zijn voor uw publiek. En wat zal er gebeuren als u slim werkt aan uw strategie. Hieronder vindt u een aantal dingen om aan te werken als u een beginner bent.

Begin met Zoekmachine Marketing

Vandaag, de grootste concurrentie die u met uw concurrenten in de bouw niche hebt is eigenlijk op het internet. De wereld wordt steeds meer gedigitaliseerd, en de online aanwezigheid is vandaag de dag het belangrijkst. In deze race om beter te zijn dan concurrenten en beschikbaar te zijn wanneer mensen zoeken naar bedrijven zoals u, moet u verschillende dingen doen om in lijn te zijn met anderen. Met andere woorden, u moet zorgen voor uw zoekmachine resultaten om ervoor te zorgen dat u hoger verschijnt wanneer mensen zoeken naar een bedrijf als het uwe. Dat is waarom u uw middelen moet investeren in zoekmachine marketing. Er is een dunne lijn tussen off-page SEO tactieken en zoekmachine marketing. Kijk eens hoe u online kunt werken zodat de naam van uw bedrijf goed vindbaar is in de zoekmachines.

Bouwbedrijf Online Marketing

Gebruik Google Producten

Google, de grootste zoekmachine ter wereld, biedt verschillende meestal gratis en een paar betaalde tools die zullen helpen bij de inspanningen voor digitale marketing voor bouwbedrijven. En wanneer u deze producten en functies gebruikt, is uw aanwezigheid op het internet voelbaar, wat u helpt bij het verkrijgen van betere zoekmachine resultaten.

GMB-vermelding maken

Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kan uw online aanwezigheid op talloze manieren helpen. Als u de zoekresultaten op Google heeft gevolgd, weet u zeker over Google’s local-3 pack. Misschien weet u dat het erg moeilijk is om in een van deze pakketten te komen. Door simpelweg een gratis Google Mijn Bedrijf vermelding aan te maken, kunt u uw kansen om op deze zeer gewilde lijst te komen aanzienlijk vergroten. Met een Google Mijn Bedrijf vermelding, zullen klanten in staat zijn om uw bedrijf te beoordelen en feedback achter te laten voor anderen om te zien. Op die manier krijgt u niet alleen eerlijke beoordelingen over wat u goed doet en wat u beter zou kunnen doen, maar krijgt u ook dat handige beoordelingssysteem met sterren naast uw bedrijf op Google.

Website toevoegen aan Search Console

Google’s Search Console (voorheen bekend als Webmasters Tool) is een zegen voor digitale marketing voor bouwbedrijven. Van de vele voordelen van Search Console, is de belangrijkste dat het u helpt sneller te ranken op Google. Afgezien daarvan helpt Search Console u trefwoorden en zoekopdrachten te identificeren die goed presteren, de efficiëntie van uw Schema Markup te vinden, gebroken en ongepaste links binnen en naar uw website op te sporen, en andere indexfouten te vinden die u onsuccesvol maken. Plus, er zijn verschillende andere dingen die u kunt doen met Google Search Console.

Gebruik Google Analytics

Google Analytics is de grootste tool die je nodig hebt om te overleven op het internet. De tool vertelt je alles over je website, PPC advertenties, en aanwezigheid op zoekmachines. Met behulp van deze ene tool kunt u erachter komen waar uw webverkeer en adverteerders vandaan komen, waar u rangschikt op SERP’s, uw concurrenten bestuderen, zoekwoorden genereren voor uw digitale marketing inspanningen, en bepalen wat u vervolgens kunt aanbieden aan uw publiek. Zodra u deze tool begint te gebruiken, zult u de geheimen van het gebruik van Google Analytics begrijpen en hoe uitgebreid de bruikbaarheid ervan kan zijn.

Er zijn slechts een paar functies die u MOET gebruiken. Hoe meer u Google-functies ten volle benut, hoe betere resultaten u kunt verwachten op zoekmachines.

Investeer in Google Ads!

Pay-per-click (PPC) reclame is een geweldige manier om verkeer, conversies en verkoop te stimuleren. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, kunt u met PPC-reclame precies uw ideale doelgroep bereiken. Niet alleen dit, PPC-advertenties hebben de neiging om hoger te verschijnen op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s). Dus begin met het plaatsen van strategisch ontworpen advertenties voor uw bouwbedrijf op zoekmachines. Begin met het creëren van een opvallende advertentietekst die ook op smartphones goed te bekijken is. Gebruik Google AdWords om de juiste set van top-performing zoekwoorden voor uw advertenties te vinden. Gebruik deze zoekwoorden, met inbegrip van long-tail zoekwoorden, in de advertentie kopieën en inhoud, zodat uw advertenties worden blootgesteld aan meer en meer mensen. Bouwbedrijven die een effectieve PPC-strategie voor mobiele zoekopdrachten kunnen creëren, zullen de overgrote meerderheid van de klikken vangen. Een geweldige manier om opvallende advertenties te maken is om te profiteren van advertentie-extensies. Het gebruik van advertentie-extensies verhoogt de click-through-rate met 30-100%, dus het toevoegen of optimaliseren van uw advertentie-extensies kan de effectiviteit van uw PPC-campagnes drastisch verbeteren.

Remarket

Als u denkt dat veel mensen op de advertentie klikken maar uw website snel weer verlaten, kunt u de timing de schuld geven. Ze worden misschien afgeleid door eindeloze dingen in hun leven. Helaas, ze vertrekken, en ze komen nooit meer terug, en de hele zaak stopt daar. U kunt voorkomen dat u geld verspilt aan remarketing. Door het plaatsen van een cookie op hun browser, kunt u ervoor zorgen dat uw merk in de voorkant van die “verloren” bezoekers blijft en hen herinnert aan hoe geweldig je bent!

Vermijd Black Hat Technieken

Hoewel er veel voordelen zijn van digitale marketing voor bouwbedrijven, moet u nog steeds bepaalde dingen vermijden om uw zoekmachine marketing waardevol en vruchtbaar te houden. Voor hetzelfde, moet je voorkomen dat een aantal van de meest voorkomende zwarte hoed SEO-technieken die je zou willen proberen om betere resultaten te krijgen. Black hat SEO technieken verwijzen naar praktijken die worden gebruikt om hogere rankings te krijgen op een onethische manier. Deze technieken zijn strikt technisch, wat Google afkeurt, en als ze een site betrappen op het gebruik van deze methoden, wordt de site bestraft. Hier zijn enkele “gemakkelijke hacks” die u moet vermijden:

Cloaking: Een vorm van cloaking is het gebruik van verschillende trefwoorden, titels en beschrijvingen die volledig verschillen van waar uw eigenlijke inhoud werkelijk over gaat. Er is een grote kans dat als een zoekmachine bepaalt dat de site cloaking is, uw inhoud of de hele website of advertentie zal worden verbannen.
Trefwoord opvulling: Of het nu gaat om de inhoud van je webpagina, social media posts, Google listing, of PPC advertenties, het geforceerd toevoegen van te veel zoekwoorden zal je geen goed doen. Integendeel, het kan resulteren in een slechte gebruikerservaring en uiteindelijk de ranking van uw site schaden.
Link Kopen en Uitwisselen: Zoals de naam al doet vermoeden, is het de handeling van het kopen of uitwisselen van links met de mededeling om meerdere links naar uw webpagina’s te leiden of een evenwichtige linkstructuur te handhaven. Als Google merkt dat uw webpagina’s backlinks krijgen van verdachte of irrelevante bronnen, zal u dit verboden worden.
Doorway Pagina’s: Hierbij spam je de index van zoekmachines om bezoekers te vangen met behulp van een pagina van geen echte waarde, die de gebruiker vervolgens doorverwijst naar een compleet andere pagina. Dit werkt praktisch nooit met Google zoek spiders.
Als je eenmaal hebt uitgeblonken in al deze zoekmachine marketing geheimen, moet je werken aan je SEO. Verschillende SEO tactieken zullen u ook helpen om hoger te ranken op de SERPs.

Werk aan de website

In de huidige tijd is het hebben van een website voor uw bouwbedrijf meer dan een noodzaak. Een bedrijf kan praktisch niet meer zonder een website. En niet zomaar een willekeurige website die is ontworpen zonder er goed over na te denken. Uw website moet een aantal zaken hebben om succesvol te zijn op het digitale front.

Als ondernemer wilt u niet alleen bekendheid creëren voor uw bedrijf, maar er ook voor zorgen dat uw websiteverkeer converteert in leads. Daarvoor moet u eerst zichtbaar zijn in de zoekmachines wanneer mensen zoeken naar de bouwsector en vervolgens een eenvoudige gebruikerservaring bieden voor uw website. Probeer deze tips voor hetzelfde.

Als het gaat om het ontwerpen van een succesvolle website als onderdeel van nuttige digitale marketing voor bouwbedrijven, moet u zich richten op twee aspecten – on-page en off-page optimalisatie.

On-page website optimalisatie

Alle inspanningen die je neemt op je website, zodat dez hoger scoort op Google kan worden geclassificeerd als on-page SEO tactieken. Er zijn niet slechts één of twee factoren die het succes van je website bepalen. Volgens Moz’s cheat sheet van ranking factoren per 2019, zijn er verschillende factoren onder verschillende categorieën die bepalen hoe uw website zal presteren op zoekmachines.

Sommige van de dingen die u moet doen op de website van uw bouwbedrijf zijn onder andere:

Keyword onderzoek: Het uitvoeren van keyword onderzoek, het selecteren van de juiste zoekwoorden voor het geheel van uw website en niet alleen de blogs. Zodra u de juiste zoekwoorden gerelateerd aan uw branche vindt, kunt u enig succes verwachten van de digitale marketing voor bouwbedrijven zoals de uwe. Waarom? Omdat dit het startpunt is van de trefwoord strategie voor uw website.

Trefwoord Gebruik: Zodra u al uw korte en long-tail zoekwoorden heeft, is het tijd om ze op de juiste plaatsen te gebruiken. Gebruik de relevante trefwoorden in de titel tags, header tags, image alt tags, webpagina URL, en de meta description tag correct voor elke webpagina en niet alleen de blogs.
Juiste inhoud creatie: Inhoud is nog een ander cruciaal aspect van digitale marketing voor bouwbedrijven. Creëer relevante, informatieve, actuele en voldoende inhoud voor uw website. Uw webpagina’s moeten long-form content hebben met strategisch geplaatste keywords zodat mensen alles goed kunnen lezen. De beste manier om verse inhoud op uw website te blijven toevoegen en updaten is door regelmatig relevante blogs te maken, minstens één keer per maand.

Afbeelding Optimalisatie: Gebruik de juiste afbeeldingen die in lijn liggen met de inhoud van uw webpagina. Gebruik deze afbeeldingen als kansen om de SEO van uw website te helpen. Plaats ALT-teksten, bijschriften en beschrijvingen bij elke afbeelding, zodat de zoekmachines weten waar de afbeeldingen over gaan. Met andere woorden, zoekmachines zullen in staat zijn om de afbeeldingen goed te “lezen”.

Correcte linking: Kies de juiste ankerteksten voor zowel de interne als de uitgaande links die je plaatst. De ankerteksten, URL’s, en landingspagina’s moeten elkaar aanvullen en zinvol zijn. Stuur niet te veel links naar een enkele webpagina omdat dit lijkt op geforceerde SEO inspanningen.
Eenvoudige gebruikersinterface: Vergeet niet dat als uw website te veel pagina’s of clickables heeft, er minder kans zal zijn dat mensen uw website zullen verlaten. Hetzelfde kan gebeuren als het ontwerp van uw website te complex is. Daarom moet de gebruiksvriendelijkheid van de website eenvoudig en gemakkelijk te scrollen zijn.
Responsiviteit van de website: Uw doelpubliek kan de website van uw bouwbedrijf bekijken en gebruiken op hun smartphone. Zorg er daarom voor dat het ontwerp van uw website responsief is, d.w.z. dat het op alle apparaten hetzelfde functioneert. Alle afbeeldingen en tekst moeten er hetzelfde uitzien op computers, laptops, tablets en smartphones.

On-page website optimalisatie

U heeft uw best gedaan om uw website waardig genoeg te maken om te scoren in zoekmachines. Maar is dat alles wat u nodig heeft? Is het zo makkelijk om te scoren op grote zoekmachines zoals Google als u weet dat er tonnen bouwheren zijn? Natuurlijk niet. Dat is de reden waarom je nodig hebt om extra inspanningen te doen, zodat dingen werken voor je.

Off-page website optimalisatie

Off-page SEO technieken kunnen uw website helpen hoger in de zoekresultaten te komen. Maar in tegenstelling tot on-page SEO, is off-page SEO niet gerelateerd aan het optimaliseren van uw site of inhoud zelf. In plaats daarvan maakt het gebruik van tactieken buiten uw website die nog steeds helpen uw website beter te laten presteren dan voorheen op zoekmachines.

Backlinking: Een van de grootste off-page kansen fo digitale marketing voor bouwbedrijven is het krijgen van backlinks uit waardevolle bronnen. De makkelijkste manier om dit te doen is gastbloggen. Zoek de juiste portals om te gastbloggen over relevante onderwerpen en ga aan de slag. Wanneer uw berichten verschijnen, kunt u altijd een link zoals “Lees meer over mijn werk” naar uw website sturen. Afgezien van gastbloggen, probeer deel te nemen aan online discussies en forums met betrekking tot de bouw onderwerpen. Met uw naam, kunt u de URL van uw website laten vallen, zodat mensen niet alleen u maar ook uw website kennen.
Hoewel veel mensen off-page SEO associëren met linkbuilding, gaat het verder dan dat.

Aanwezigheid op sociale media: Heb je ooit geprobeerd om een persoon op Google te achterhalen door alleen zijn naam in te typen? Zo ja, wat was dan het eerste dat verscheen? Het was zeker een van hun sociale media profielen. Het is waar dat sociale media websites zoals Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, enz. een hoge positie hebben op SERPs. Zorg er dus voor dat uw bouwbedrijf op zo veel mogelijk kanalen aanwezig en actief is.

Social media in de bouwsector

12 social media tips voor bouwbedrijven

Tip 1. Post op regelmatige basis

Het kan moeilijk zijn om zo vaak te posten als u zou moeten, maar regelmatig posten, tweeten en pinnen kan echt lonen. De meeste gebruikers volgen honderden andere gebruikers en bedrijven, dus de kans is groot dat uw berichten binnen enkele uren diep in hun nieuwsfeeds begraven zullen zijn.

Daarom, als je wilt dat mensen je berichten ook echt zien, moet je minstens 3-5 keer per week posten op Facebook, en zelfs meer op Twitter. Als u niet de tijd heeft om dit zelf te doen, kunt u overwegen om deze taak te delegeren aan een medewerker met meer sociale-media-ervaring (of een extern bureau).

Tip 2. Blijf bij één of twee social media platforms

Hoewel u uiteindelijk misschien op elk social media-platform dat het internet biedt aanwezig kunt zijn, kunt u zich in het begin beter op één of twee platforms concentreren. Het bijhouden van meerdere accounts kan meer werk zijn dan u had verwacht, en het is gemakkelijk om overweldigd te raken.

Hoewel je gebruikersnamen moet claimen op alle grote platforms (Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest, om er maar een paar te noemen), kun je frustratie voorkomen door er maar een of twee actief bij te houden. Als je eenmaal de gewoonte hebt om bij te werken, kun je geleidelijk aan de andere beginnen toevoegen.

Tip 3. Meng de inhoud van je posts

Berichten op sociale media zouden allesbehalve saai moeten zijn, maar maar al te vaak hebben bedrijven moeite met het mixen van wat ze schrijven. Over het algemeen moet 50 procent of minder van je posts zelfpromotie zijn. De rest kan van alles zijn, van nieuws tot inspiratie tot humor.

Tip 4. Maak voor en na foto’s van je werk

Als bouwbedrijf is een van de meest overtuigende dingen die je kunt posten voor- en na foto’s. Hoewel u toestemming moet krijgen van de huiseigenaren voordat u ze deelt, kunnen ze een geweldige manier zijn om uw capaciteiten te laten zien.

Bovendien kunnen tevreden klanten deze berichten zelfs delen met hun vrienden en familie. Zelfs als niemand in hun sociale kringen op dat moment op zoek is naar een bouwbedrijf, is het een geweldige manier om uw bedrijfsnaam in de hoofden van mensen te krijgen.

Tip 5. Moedig uw werknemers, vrienden en klanten aan om u te volgen

Als u voor het eerst begint, kan het moeilijk zijn om een volger op te bouwen en een behoorlijk aantal ‘vind ik leuks’ voor uw pagina’s te krijgen. En hoewel u zeker niet vervelend wilt zijn, moet u uw werknemers, vrienden en klanten laten weten dat de pagina bestaat.

Onthoud dat niemand uw pagina kan liken als ze niet weten dat hij bestaat, dus overweeg om uw persoonlijke vrienden en familieleden een suggestie te doen en een bedrijfsbrede aankondiging te doen.

Tip 6. Reageer op opmerkingen en recensies

Op uw Facebook bedrijfspagina zult u zien dat mensen opmerkingen en recensies kunnen achterlaten. Dit kan intimiderend zijn, aangezien iedereen berichten op uw pagina kan achterlaten, maar zolang u vertrouwen heeft in uw bedrijf en vriendelijk bent tegen uw klanten, zou u dit als een goede zaak moeten zien!

Zorg ervoor dat u reageert op alle opmerkingen, zowel positieve als negatieve. Bedank uw tevreden klanten voor het delen van hun mening en ga in op de klachten van uw ontevreden klanten. Dit zal uw volgers laten zien dat u echt om uw klanten geeft.

Tip 7. Deel how-to video’s

Hoewel u misschien denkt dat het delen van video’s achter de schermen over hoe u bepaalde projecten aanpakt, kijkers zal inspireren om alles zelf te doen en uw bedrijf niet nodig te hebben, heeft het over het algemeen het tegenovergestelde effect.

Meestal hebben mensen die deze video’s zien niet de vaardigheden of motivatie om al hun huisverbeteringsprojecten zonder hulp van buitenaf uit te voeren. In plaats daarvan zullen ze ze zien als inspiratie om hun huis er beter uit te laten zien. En als ze besluiten contact op te nemen met een bedrijf om het te laten gebeuren, aan wie denkt u dan dat ze zullen denken? Aan jou.

Tip 8. Ga mee met trending topics

Social media moet niet altijd serieus zijn. Als u een grappig of interessant trending topic ziet en u kunt het op de een of andere manier aan uw bedrijf relateren, ga er dan voor! Hashtags kunnen een geweldige manier zijn om op te vallen, en kunnen een beetje persoonlijkheid tonen.

Dat gezegd hebbende, zorg er altijd voor dat je een hashtag begrijpt voordat je hem gebruikt. Veel bedrijven hebben per ongeluk grappen of promotiemateriaal getweet met hashtags die te maken hebben met gevoelige onderwerpen zoals nationale rampen of huiselijk geweld, en dat soort blunders kunnen je reputatie ernstig schaden.

Tip 9. Analyseer uw berichten

Een van de beste aspecten van de Facebook-bedrijfspagina’s is dat u de analyses van uw berichten kunt bijhouden. Zo kun je zien welke posts het beste presteerden. Als je bijvoorbeeld ontdekt dat posts met close-up afbeeldingen meer views, likes en shares opleveren, weet je hoe je in de toekomst foto’s moet maken.

Tip 10. Link terug naar je website

Hoewel je niet altijd links hoeft toe te voegen, zou je af en toe moeten teruglinken naar pagina’s van je website. Hoewel je primaire doelen met sociale media merkbekendheid en betrokkenheid moeten zijn, kan het soms helpen om verkeer naar je site te leiden. En gezien het feit dat een goed gebouwde site de kern is van een solide bouwbedrijf marketing strategie, is dit nooit een slechte zaak.

Tip 11. Voeg sociale media knoppen toe aan uw website

Een andere manier om ervoor te zorgen dat uw klanten u volgen op sociale media is door knoppen toe te voegen op uw belangrijkste site. Hoewel u deze knoppen niet prominenter wilt maken dan uw oproepen tot actie en het risico loopt leads mis te lopen, is het een geweldige manier om ervoor te zorgen dat mensen zich bewust zijn van uw aanwezigheid op sociale media.

Tip 12. Dubbelcheck je grammatica

Tot slot, het lijkt misschien gek, maar het is de moeite waard om te vermelden dat de social media-pagina’s van uw bouwbedrijf een verlengstuk zijn van het imago van uw bedrijf. Dat betekent dat hoewel jargon en informaliteit af en toe oké zijn (afhankelijk van uw merk), u een gevoel van professionaliteit moet behouden.

Als u wilt beginnen met het gebruik van sociale media om het merk van uw bouwbedrijf op te bouwen en uw bedrijf te laten groeien, neem dan gerust contact met ons op! Ons toegewijde social team helpt u graag bij het bedenken van een unieke strategie voor het opbouwen van volgers, het stimuleren van betrokkenheid en het genereren van leads.

Probeer inhoud marketing

Er is niet één enkele reden waarom ze zeggen “inhoud is lang”. Content is overal; digitale marketing voor bouwbedrijven is praktisch onmogelijk zonder het juiste gebruik van content. Of het nu gaat om uw website, online advertenties of social media, u heeft deze krachtige tool overal nodig. Dus wanneer er zoveel belang wordt gehecht aan deze zeer populaire digitale marketingtechniek, moet je een aantal echt geweldige tips volgen die op elk punt succes zullen garanderen.

Maak Doelen

Als u ergens op de kaart wilt komen, moet u eerst een kaart hebben. Hier moet de kaart uw doelen zijn en de bestemming moet een succes zijn. Voordat u begint met het creëren van content, moet u uw doelen bepalen – wat u wilt bereiken via content marketing. Wil je naamsbekendheid creëren? Wil je de verkoop bevorderen? Of wil je jezelf gewoon positioneren als thought leader? Zodra u een of twee doelen hebt geïdentificeerd, bent u klaar om in de juiste richting verder te gaan. Uw content marketing strategie zal worden gebaseerd op de basis genaamd doel dat u zult selecteren.

Beslis wat u zult geven

De succesvolle strategieën van digitale marketing voor bouwbedrijven zijn diegene die het publiek voor alles houden. Begrijp waar uw publiek naar op zoek is. Als u aanwezig bent op Google Mijn Bedrijf, kijk dan wat voor soort vragen u daar krijgt. Controleer de vragen die u krijgt via telefoontjes en e-mails. Kijk dan – is er een manier waarop u deze vragen kunt beantwoorden met behulp van nuttige inhoud? Het antwoord zal hoogstwaarschijnlijk een ja zijn. Waarom? Omdat content talloze problemen kan oplossen waar u misschien niet eens weet van heeft. Bedenk hoe u de vragen van uw publiek kunt beantwoorden. Kun je blogs maken? Moet je opnemen? Of kunt u verschillende webpagina’s te maken praten over verschillende diensten die u aanbiedt werk? Zoek creatieve manieren om inhoud te creëren en maak je dan klaar om aan de slag te gaan.

Verkrijg Trefwoorden

Voor elk stuk van de inhoud om succesvol te zijn en hoger te rangschikken op SERPs, moet u de juiste en relevante zoekwoorden te gebruiken. Deze zoekwoorden moeten idealiter overeenkomen met wat mensen zullen zoeken op zoekmachines. We hebben reeds vermeld hoe Google AdWords een zeer nuttig instrument kan zijn om trefwoorden te vinden voor elk type van inhoud. Afgezien van dat, kunt u verschillende andere trefwoord generatoren proberen zoals Wordtracker Scout. Op basis van de inhoud waarvoor u trefwoorden nodig hebt, kunt u zoeken op de apps en controleren wat het meest populair en relevant is. En maak niet alleen een lijst van relevante zoekwoorden, moet u op zoek naar long-tail zoekwoorden als goed als ze de neiging om kwaliteit en serieuze verkeer naar uw inhoud te brengen. Ook, long-tail zoekwoorden helpen u verschijnen wanneer een zoeker zoekt naar iets heel specifieks, zoals modulaire bouwbedrijven in Edmonton.

Probeer inhoud marketing

Regelmatig creëren

Volgens de State of Inbound 2018 hebben bedrijven die prioriteit geven aan blogging-inspanningen 13x meer kans om een positieve ROI te zien. Dat is waarom je nooit het belang van het creëren van regelmatige blogs over het hoofd mag zien. Contentmarketing zonder consistentie is als rondrijden met een lege aanhangwagen – een complete verspilling van middelen. Hoewel uw content in eerste instantie moet worden gebruikt om nieuwe bezoekers naar de website van uw bouwbedrijf te trekken, moet het ook worden gebruikt om aarzelende prospects te overtuigen om voor uw diensten te kiezen en klantenbinding en merkentrouw op lange termijn aan te moedigen. Om dat te bereiken, moet u regelmatig inhoud creëren. En dan hebben we het niet alleen over gewone blogs. Het maakt niet uit welk medium u kiest om inhoud te creëren, houd de inspanningen op en consistent. Maak regelmatig social media posts, blogs, ebooks, whitepapers, nieuwsbrieven en andere vormen van content. Hoe regelmatig? Dat hangt ervan af. Je kunt dagelijks één social media post plaatsen op alle kanalen, en elke maand minstens één blog en ebook uploaden. Je moet zelf de frequentie bepalen. Het doel is dat de ruimte er niet wekenlang verlaten uitziet.

Houd het lang

Volgens Curata genereren long-form posts negen keer meer leads dan short-form posts. Dat komt omdat Google begrijpt dat lezers niet in stukjes naar informatie willen zoeken en verschillende blogs willen openen om te krijgen waar ze naar op zoek zijn. Daarom heeft Google de neiging om, wanneer het een mooi vormgegeven long-form stuk content opmerkt, er meer voorkeur aan te geven en het hoger te rangschikken. Laat daarom bij het maken van inhoud voor uw website de ondergrens op zijn minst 1.500 woorden zijn. Als je ziet dat de meeste van de best gerankte pagina’s op de SERP’s lange inhoud hebben. Neem hier een kijkje:

Probeer visuele inhoud

Kunt u zich voorstellen dat u een lijst met meer dan 100 tips leest zonder enige visuele inhoud? Je zou waarschijnlijk een paar voorbeelden doorbladeren, verveeld raken, en na een minuut weer terugkrabbelen. Dat is waarom visuele content in de vorm van afbeeldingen, infographics, video’s, GIF’s en illustraties altijd beter werkt. 91% van de mensen houdt meer van visuele content dan van geschreven content. En zoals we al zeiden: bied waar uw publiek naar op zoek is. Beperk visuele content niet alleen tot de blogs en webpagina’s; gebruik ook meer visuals op social media en andere fronten. Creëer boeiende content rond uw bouwdiensten in de vorm van visuals. Net als bij zoekmachinemarketing, uploadt u foto’s van uw kantoor en projecten en 360° tours van uw realtime bouwleven bij uw Google-vermeldingen, zodat u meer mensen kunt aantrekken.

Inhoud hergebruiken

Herbestemmen is eenvoudig. Neem een oude blog waarvan u denkt dat die nog steeds relevant is voor de bouwdiensten die u aanbiedt en verwerk die in verschillende social media posts. Of u kunt zelfs een diavoorstelling maken en die op SlideShare zetten. Of misschien kunt u een podcast omzetten in een blog. Het motief is om een type inhoud te kiezen dat al geruime tijd geleden werd gecreëerd en het om te zetten in een andere vorm. Of als het niet in een andere vorm is, dan deel je het opnieuw door er een aantal finishing touches aan toe te voegen die actueel zijn. Als u dit doet, krijgt u meer en gevarieerdere mogelijkheden om uw publiek en de zoekmachines van inhoud te voorzien. Uw lezers, kijkers en volgers hebben het druk. Herbestemming van uw inhoud zorgt er ook voor dat uw publiek meer dan één kans heeft om het te zien.

Blijf delen

Als je eenmaal een blog, nieuwsbrief, ebook, slideshow of infographic hebt gemaakt, beperk deze dan niet alleen tot de plek waar ze voor gemaakt zijn. Deel ze, maak ze populair. Zorg ervoor dat je elk nieuw stuk content deelt op elk platform dat je kunt, te beginnen met de social media kanalen. Je kunt je social media posts op het ene kanaal delen naar het andere voor een betere exposure.

Om uw inhoud zo goed mogelijk te benutten, moet u op uw website en blog mogelijkheden voor social sharing implementeren. Maak het gemakkelijk zodat uw publiek uw inhoud kan delen met één klik op de knop.

Als het gaat om het ontwerpen van strategieën en succesvol te zijn van digitale marketing voor bouwbedrijven, is er veel dat je moet doen. Deze tips, deze richtlijnen, samen, zijn niets anders dan het topje van de ijsberg. Er zijn een overvloed aan tactieken die u moet volgen, vanaf de dag dat u uw bouwbedrijf start. Daaraan denken kan te overweldigend zijn. Dat is wanneer u moet overwegen een digitaal marketing bedrijf in te huren om te zorgen voor uw online aanwezigheid en succes. Voor een bedrijf als Youngboyz, is het omgaan met digitale marketing voor bouwbedrijven en andere industrieën een gebruikelijke praktijk. Neem contact met ons op via 023 220 1230 om een nieuwe relatie op te bouwen.

Published On: 1 september 2021 / Categories: Google Ads, SEO, Social Media, Webdesign / Tags: , /