10 manieren om uw lokale bedrijf te laten groeien via online marketing

Als je je hebt toegelegd op lokale handel of dienstverlening, is het van centraal belang om online marketing in te zetten om meer lokale klanten aan te spreken. Met de potentie van online advertentie mogelijkheden, kun je moeiteloos richten op jouw lokale klanten en ze vertrouwd maken met je bedrijf. Dat gezegd hebbende, zijn er specifieke aanpakken van strategieën die van cruciaal belang zijn voor lokale bedrijven om hun online marketing te laten slagen.

Lokale online marketing heeft vele manieren zoals gratis directories, social media marketing, SEO, Google Ads, Google Local Business en vele anderen.

Hier zijn 10 manieren waarop u uw merk kunt uitbreiden door middel van effectieve Online marketing voor lokale bedrijven.

1. Ga aan de slag met een “call to action”

In feite kan geen enkele campagne van digitale marketing voor lokale bedrijven succesvol zijn zonder een gebruikelijke oproep tot actie (CTA). Het aspect van CTA harps op het eenvoudige doel van het brengen van duidelijke instructie in de open dat helpt bewegen uw prospects op de rand van het draaien van klanten.

Oproepen tot actie zijn van vitaal belang in elke vorm van digitale marketing voor lokale bedrijven die zich richten op de reis van de koper, ongeacht of je bezig bent met de promotie van een seizoensgebonden verkoop op Facebook of het samenstellen van Google-advertenties. Een krachtige CTA heeft ook de mogelijkheid om uw merk bekendheid te verbeteren door toevlucht te nemen tot een taal die past bij de specifieke industrie waartoe uw bedrijf behoort.

2. Omarm een snelle en overtuigende messaging strategie

De steeds groeiende spurt in het aantal keren dat een gemiddeld persoon de mobiele telefoon controleert (studies geven aan dat een gemiddelde Amerikaan 80 keer per dag de mobiele telefoon oppakt en controleert) geeft nadruk op de noodzaak om berichten met betrekking tot digitale marketing voor lokale bedrijven snel en op een overtuigende manier te verzenden. Meestal krijgt u maar een paar seconden de tijd om uw bedrijf te promoten en een connectie te maken met uw potentiële klanten.

Zorg ervoor dat uw marketing middelen zijn duidelijk-gesproken, boeiende, en rommel-vrij. Ook tijdens het verzenden van primaire berichten aan uw klanten het zegel op het overbrengen van een grote indruk of het verleiden van uw eindgebruikers met veel prikkels voor hen om te klikken en blader door uw landing page die idealiter moet worden overtuigend maar toch eenvoudig. Er is absoluut geen tijd om te brengen in een complexiteit.

3. Bouw uw landingspagina’s op maat

Er is ook een noodzaak om een geschikte landingspagina naast het vormen van een perfecte Facebook-post of een advertentie tijdens het strategeren van uw digitale marketing voor lokale bedrijven te creëren. Het spreekt vaak erg aan om iets pervlakkig te doen om tijd of geld te besparen, bijvoorbeeld uw digitale marketing materiaal zoals advertenties, social media posts, etc. linken aan uw homepage. Maar kunt u inschatten hoe de bezoekers van uw website zullen reageren nadat ze op uw website zijn beland en niets vinden dat de moeite waard is?

Dus, ga die extra mijl in het bouwen van landing pagina’s die relevantie hebben voor uw campagnes van digitale marketing voor lokale bedrijven. Het is niet alleen over het houden van uw website bezoekers kraaloog, maar ook over het optimaal gebruik maken van hun kostbare tijd. Mensen zijn van nature ongeduldig tijdens het fretten rond voor dingen online. Geef ze wat hun hart sneller doet kloppen met hyper gerichte landing pages.

4. Wees actief op sociale media

Het hebben van alleen een Facebook-pagina voor het lokale bedrijf is niet zo veel als nodig. Het moet regelmatig worden bijgewerkt om prospects te bereiken en scherp in gesprek te gaan met uw terugkerende klanten. Beperk uw Facebook-activiteit niet tot enkel de promotie en verkoop van uw producten/diensten en het aanbieden van speciale coupons, ook al zijn die ongetwijfeld belangrijk en nuttig.

U kunt Facebook benutten om verschillende vormen van waarde aan uw bedrijf toe te voegen. Bijvoorbeeld, kunt u overwegen met behulp van gidsen of geschikte blogberichten als een middel van digitale marketing voor lokale bedrijven om te helpen bij het opzetten van de overheersing van uw bedrijf in het domein van uw expertise. U kunt ook boeiende infographics publiceren die onderscheidende manieren laten zien om de relevantie van uw bedrijf en merk te vestigen.

Zorg ervoor dat u reageert op de opmerkingen van uw klanten. Wees enthousiast en ga een zinvolle dialoog aan. U kunt praktisch en toch amicaal zijn bij het reageren op negatieve kritiek. In uw strategie voor digitale marketing voor lokale bedrijven moet u ook privéberichten sturen naar ontevreden klanten en hun feedback vragen over hoe ze kunnen opleven. Zo kunt u uw bedrijf laten bloeien door uw volgers te laten weten dat u luistert en om hen geeft.

5. Speel in op uw SEO

Een levendige deelname aan sociale media helpt zeker bij het plannen en uitvoeren van robuuste SEO-tactieken. Bovendien moet u de webaanwezigheid van uw lokale bedrijf nog meer versterken door uw website grondig te optimaliseren.

Er zijn twee eenvoudige acties die u kunt ondernemen om de doelstellingen van digitale marketing voor lokale bedrijven te versterken. Deze omvatten:

Het maken van regelmatige berichten op uw “Mijn Bedrijf” pagina in Google

Het invullen van de benodigde gegevens in de informatiesectie van het “Mijn Bedrijf” dashboard

Daarnaast kunt u een Google review strategie in gebruik nemen.

Deze drie acties van digitale marketing voor lokale bedrijven zullen helpen bij het positioneren van uw onderneming op de voorpagina van Google’s SERP’s. Hogere rankings op de Google resultatenpagina’s kunnen u duidelijk voordeel opleveren doordat lokale klanten uw bedrijf op een gemakkelijke, probleemloze manier ontdekken.

6. Maak kapitaal uit content marketing

Het element van content marketing kan ook hulp bieden bij het stimuleren van uw SEO ranking. Content marketing is een term die wordt gebruikt om het proces te beschrijven van het toevoegen van artikelen en blog posts aan uw website met een doel om hoger te ranken. Inhoud is een integraal onderdeel van digitale marketing voor lokale bedrijven is een uitstekende ruimte om lokale klanten aan te trekken.

Het is noodzakelijk dat u komen met gedetailleerde en fascinerende blog onderwerpen die in het bijzonder tot op de bodem van en terug te praten naar de vragen en zorgen van uw doelgroep klantenbestand. Hier is een woord van voorzichtigheid – stuur duidelijk van het creëren van inhoud zonder enige kennis van wat past bij uw publiek en merk. Anders zou het een verspilling zijn van uw waardevolle tijd en middelen.

7. Vraag om referenties van klanten

Zorg ervoor dat u niet terugdeinst wanneer u uw klanten om verwijzingen vraagt. De meeste mensen tonen een bereidheid om verwijzingen te geven wanneer daarom wordt gevraagd. Echter, niet velen nemen echt het voortouw om het uit zichzelf te doen.

In feite, als een effectieve strategie van digitale marketing voor lokale bedrijven, referrals maken uw inspanningen meer duidelijk-zeilen om op goede voet met uw prospects of nieuwe klanten te krijgen. Dus, als je wegblijft van het vragen om verwijzingen verlies je eigenlijk potentiële kansen.

8. Bevorder klantrelaties

Om eerlijk te zijn is het relatief minder duur om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe te werven. Het is om deze reden dat het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties met uw klant van cruciaal belang is voor zover het uw strategieën van digitale marketing voor lokale bedrijven betreft. Een van de idiosyncratische manieren waarop u kunt dit bereikt is door het bijhouden van een correspondentie met uw klantenbestand via e-mail marketing.

Ken de e-mailadressen van uw klanten wanneer ze een bezoek brengen aan uw winkel of website. Vervolgens kunt u uw communicatie inzichtelijk, professioneel, en relevant – attributen van een e-mail die klant kijken uit naar het ontvangen van.

9. Adopteer nieuwe technologie

Zorg ervoor dat u niet te zelfgenoegzaam wordt. Nu de technologische vooruitgang zich in een razend tempo voltrekt, is het belangrijk dat u met dezelfde snelheid vooruitgaat. Laten we het geval van videostreaming nemen dat wijdverspreid is geworden op Facebook, Twitter, en verscheidene andere apps. Om gebruik te maken van de mogelijkheden van uw lokale bedrijf kunt u live-streaming van een groot evenement.

Dus de bottom line is om de voordelen van nieuwe technologie in uw armen om uw inspanningen van digitale marketing voor lokale bedrijven te versterken. Hoogstwaarschijnlijk uw klanten zijn precies gaan om dat te doen. En je zeker nodig hebt om gelijke tred te houden met hen.

10. Samenwerken met synergetische bedrijven

Trek middelen van een groep interactieve nog niet-concurrerende bedrijven die in uw gebied en wederzijds overeenkomen over cross-promoties. U kunt goed gebruik maken van de volgende componenten van digitale marketing voor lokale bedrijven om een gecombineerd effect te produceren dat groter is dan de som van de afzonderlijke effecten van elk van de afzonderlijke bedrijven.

Gebundelde promoties

Samenwerkende sociale media platforms

Coupons

Fliers

Wederzijdse website links

Door met elkaar samen te werken kan uw klantenbestand worden uitgebreid, omdat u nieuwe klanten bereikt van elk van de bedrijven die deel uitmaken van de groep.

Published On: 27 augustus 2021 / Categories: Google Ads, SEO, Social Media, Webdesign / Tags: , , /