Bruikbare SEO-tips voor kleine ondernemers deel 2

De vindbaarheid in de zoekmachines vergroten is met deze SEO-tips eenvoudiger dan ooit. In deel 1 hebben we je al kennis laten maken met het belang van een snelle website, SEO-copywriting en het gebruik van de juiste meta omschrijvingen. Om nog efficiënter om te kunnen gaan met Search Engine Optimization, geven we je nog een aantal bruikbare handvatten. Deze tips zijn zeker voor de kleine ondernemer onmisbaar als je jouw onderneming of product succesvol wilt maken én houden.

Het belang van webanalyse

Het gezegde “meten is weten” is zeker in de wereld van online marketing van toepassing. Het is dan ook van groot belang om te kunnen beschikken over een tool voor webanalyse. Hierbij kun je denken aan Google Search Console of Analytics. Natuurlijk kun je ook gebruik maken van andere software oplossingen. Daarvoor kun je het beste een webdesign en online advertising bureau inschakelen. Nadat je een SEO-plan hebt gemaakt, is het natuurlijk van groot belang om te weten welke methode wél of juist niet efficiënt werkt. Zorg daarom altijd dat je in het bezit bent van een goede webanalyse voordat jouw website internetverkeer gaat ontvangen.

Zorg voor een leesbare URL

Een betekenisvolle URL is van groot belang. Dit is het adres van een betreffende pagina of website. Voorkom rare tekens of cijfers in dit adres. Dit zorgt ervoor dat de zoekmachines jouw website niet correct kunnen definiëren. Google weet niet waar de pagina over gaat en dat heeft een negatieve uitwerking op de vindbaarheid. Verwijst jouw pagina naar een artikel over SEO-tips voor kleine ondernemers, gebruik dan bijvoorbeeld: www. onlineadvertisingbureau.nl/-seo-tips-kleine-ondernemers/.

Benoem afbeeldingen op de juiste manier

Het plaatsen van afbeeldingen maakt een website visueel aantrekkelijk. Toch is het van groot belang om ook deze foto’s te voorzien van een relevante benaming. Het is dan ook niet voor niets dat Google een aparte afdeling in het leven heeft geroepen voor afbeeldingen. Ook daarop kun je dus als ondernemer gevonden worden. Het gebruik van de juiste zoekwoorden is dus van belang. Dit geldt zowel voor de bestandsnaam als het bijschrift. Als je jouw website voorziet van een afbeelding over webdesign, noem de bestandsnaam van de foto dan ook zo. Een voorbeeld: webdesign-voor-kleine-ondernemers.

Neem contact met ons op voor hulp met SEO!

Bruikbare SEO-tips voor kleine ondernemers deel 1

Als kleine ondernemer wil je natuurlijk niets liever dan jouw vindbaarheid in de zoekmachines vergroten. SEO-optimalisatie gaat veel verder dan alleen het gebruiken van relevante zoekwoorden. In dit artikel geven we je een aantal SEO-tips waarmee je eenvoudig aan de Search Engine Optimization kunt werken. Daarnaast kun je direct profiteren van een aantal fijne voordelen.

Zorg voor een goede paginasnelheid

De snelheid van jouw website is van direct invloed op de SEO. De zoekmachines geven namelijk voorrang aan websites die de gebruiker een goede ervaring bezorgen. Des te sneller deze inlaadt, des te beter de vindbaarheid. Te lang wachten zorgt tevens voor frustratie en wantrouwen bij de bezoeker. De kans tot het ondernemen van actie, in de vorm van een aankoop, wordt dan ook aanzienlijk verkleind. Verwijder daarom ook alles wat jouw website traag maakt. Hierbij kun je denken aan overbodige plugins, sliders of lange video content. Ruim 40% van de bezoekers verlaat een pagina vroegtijdig als deze langer dan 3 seconden nodig heeft om in te laden.

Plaats nuttige en informatieve teksten voor de doelgroep

SEO-copywriting is van groot belang voor de vindbaarheid in de zoekmachines. Deze teksten moeten de lezer voorzien van nuttige informatie die gerelateerd is aan het product of dienst. Zo werden de teksten voor de zoekmachines vroeger vooral op zoekwoorden geschreven. Tegenwoordig wordt er waarde gehecht aan informatieve SEO-copywriting. Dat betekent dat de tekst voor de klant geschreven wordt in plaats voor Google. Daarnaast dragen deze teksten bij aan het vertrouwen van de potentiële klant én zorgen ze voor een goede gebruikerservaring. Deze teksten moeten daarnaast makkelijk leesbaar zijn.

Gebruik de juiste meta-titles en descriptions

Elke pagina van jouw website moet worden voorzien van de juiste meta beschrijvingen. Dit bevat in de meeste gevallen een titel en een omschrijving van de pagina. De teksten moet uniek zijn en relateren aan de website pagina. Dit is namelijk het eerste wat de doelgroep te zien krijgt als er een zoekopdracht wordt geplaatst in de zoekmachines. Bij het maken van een goede meta beschrijving is het goed om relevante zoekwoorden in het begin van de zin te plaatsen. Voorkom gedupliceerde of dubbele inhoud in een beschrijving zoveel mogelijk.

Hulp nodig met SEO? Neem even contact met ons op!