SEO strategie in 4 stappen

SEOSEO strategie in 4 stappen
SEO uitbesteden

SEO strategie in 4 stappen

INTRO SEO

Het nadenken over een SEO strategie voelt voor u misschien als iets waar u geen zin in heeft, geen tijd voor heeft, of het ontbreekt u aan de juiste kennis. Het is gemakkelijk om in de val te vallen en uw SEO te negeren zoals veel ondernemers doen en zich volledig te concentreren op andere marketing tactieken. Een uitgebreide en grondige SEO-strategie kan echter vaak het succes van de online aanwezigheid van uw bedrijf maken of breken. Bewapen uw website tegen de tikkende tijdbom van de updates van Google. Vertrouw niet op een bepaalde tactiek om uw website bovenaan Google te krijgen. In plaats daarvan is het veel slimmer om een breed scala aan tactieken te gebruiken die zorgen voor een verdedigbare en stabiel positie op Google.

  1. Vergroot uw zichtbaarheid
  2. Vergroot uw vindbaarheid
  3. Vergroot uw “online authority”
  4. Verhoog uw omzet

STAP 1

HUIDIGE STAND VAN ZAKEN ANALYSEREN

De eerste stap in een succesvolle SEO-strategie is een eerlijke en grondige blik werpen op de huidige status van uw website. Dit is misschien wel de belangrijkste stap. Hoe goed bent u op dit moment vindbaar? Is uw website SEO technisch in orde? Is de website structuur geoptimaliseerd voor SEO? Hoe is het gesteld met de kwaliteit en hoeveelheid van de content? Zijn er relevante backlinks? Zijn er backlinks die uw SEO ranking kunnen schaden? Wat zijn de sterke punten van uw website en wat zijn de zwakheden? Hoe is uw positie op Google ten opzichte van de concurrentie? Als u de antwoorden op deze vragen en andere zaken kan er een strategie gemaakt worden.

STAP 2

CONCURRENTIE IN KAART BRENGEN

Nadat de eigen positie in kaart is gebracht is het belangrijk om de concurrentie in kaart te brengen. Hoeveel concurrentie is er voor uw zoekwoorden? Wie zijn de concurrenten? Hoe zijn hun websites ingedeeld? Hoe hebben zij hun posities op Google behaald? Hoe zit het met de content van de concurrenten? Een van de meest effectieve manieren om erachter te komen welke zoekwoorden slim zouden zijn om uw pijlen op te richten, is door uw concurrenten te onderzoeken. Dit kan u ook slimme nieuwe inzichten geven waar u misschien zelf nog niet aan heeft gedacht en die u in uw eigen website kunt implementeren. U kunt uw directe concurrenten gebruiken evenals indirecte concurrenten (andere bedrijven in uw branche die niet dezelfde producten verkopen maar wel dezelfde doelgroep hebben). Als de eigen positie en die van de concurrentie goed in kaart gebracht is heeft u een goed beeld van de stappen die genomen moeten worden in uw SEO strategie.

STAP 3

STRATEGIE BEPALEN EN UITVOEREN

Nu uw eigen situatie duidelijk is en duidelijk is wat de concurrentie doet kunt u gaan werken aan de eigen strategie.

De vier belangrijkste pilaren van SEO die site-eigenaren moeten overwegen zijn:

  • Technische SEO: hoe goed uw content kan worden gecrawld en ge├»ndexeerd.
  • SEO content: met de meest relevante en beste antwoorden op de vragen van een websitebezoeker.
  • On-site SEO: de optimalisatie van uw inhoud en website structuur
  • Off-site SEO: “Online Authority” bouwen om ervoor te zorgen dat uw bezoekers (en dus Google) van uw site gaan houden)

Tuurlijk, het kan allemaal erg ingewikkeld klinken, maar SEO hoeft niet overdreven complex te zijn. Er zijn vier belangrijke gebieden van SEO die u moet overwegen, en er is een gestructureerd, methodisch proces dat kan worden gevolgd om uw site volledig SEO te optimaliseren. Een goede SEO strategie zorgt gegarandeerd voor succes.

STAP 4

RESULTATEN METEN

Nadat uw SEO strategie voltooid is en uw site eenmaal voledig geïndexeerd kunnen de resultaten bekeken worden. U kunt hiervoor gebruik maken van verschillende gratis tools zoals Google Analytics en Google Search Console. Hoe vaak vinden mensen uw website op Google? Welke zoekwoorden worden gebruikt? Wat is uw nieuwe positie op de Google lijsten? Zijn de resultaten nog niet goed genoeg voor u? Begin dan het proces weer bij Stap 1 en laat u niet ontmoedigen, u bent op de goede weg!

SEO kost tijd. Het zou leuk zijn als u op een dag links zou kunnen bouwen of een tekst zou kunnen toevoegen en de volgende dag de resultaten zou zien, maar Google werkt gewoon niet zo. Dus stel u er op in dat dit een langetermijnstrategie is en wees niet ongerust als het een paar maanden duurt om resultaten te zien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij ontwikkelen volledig nieuwe websites en optimaliseren uw bestaande website.

Naast webdevelopment zorgen we er gegarandeerd voor dat uw website goed vindbaar wordt op Google.