Zoekwoorden zijn de woorden en woordgroepen die mensen intypen in zoekmachines om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Bijvoorbeeld, als je op zoek bent naar een dakdekkersbedrijf, zou je iets als “daklekkage reparatie” in Google kunnen typen. Ook al bestaat die zin uit meer dan één woord, het is nog steeds een zoekwoord.
Deze zoekwoorden zijn uiterst belangrijk geworden in de marketing van websites en andere online bedrijven. Er zijn veel verschillende manieren om de kracht van zoekwoorden te gebruiken om meer verkeer en verkopen naar uw website te genereren. Een van de meest populaire en effectieve methoden is ervoor te zorgen dat de zoekwoorden die u gebruikt vaak voorkomen in de titeltags van uw webpagina’s. Als ze dat doen, krijgt u een hogere positie voor die zoekwoorden op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Dit betekent dat meer mensen uw site zullen zien wanneer ze een zoekterm intypen die betrekking heeft op wat u aanbiedt.
De zoekwoorden die u kiest, moeten betrekking hebben op uw bedrijf. Ze moeten ook relevant zijn voor de producten of diensten die u aanbiedt. Als u zoekwoorden gebruikt die te breed zijn, vinden mensen die ernaar zoeken mogelijk niet wat ze zoeken. Aan de andere kant, als u zoekwoorden gebruikt die te specifiek zijn, wordt uw bedrijf niet door zoveel mensen gezien als u zou willen. Het belangrijkste van zoekwoorden is dat ze relevant moeten zijn voor de inhoud van uw site.
U kunt verschillende methoden gebruiken om de beste zoekwoorden voor uw website te vinden. De meest voor de hand liggende manier is om op trefwoord te zoeken in een zoekmachine. Wanneer u naar een trefwoord zoekt, zou u een lijst met websites moeten zien die het bevatten. U zult de websites op de eerste paar pagina’s van de resultaten willen bekijken. Dit zijn de websites die het meest waarschijnlijk gerelateerd zijn aan uw bedrijf.
Google Ads is een dienst van Google waarmee u kunt adverteren op de zoekmachine. Hiermee kunje zoekwoorden kiezen en hierop bieden. Wanneer iemand een zoekterm intypt die betrekking heeft op je bedrijf, worden jouw advertenties vertoond.
Je betaalt Google wanneer iemand op je advertentie klikt en je website bezoekt. De hoeveelheid geld die je betaalt aan Google, hangt af van hoeveel verkeer u ontvangt en hoeveel mensen op de links in je advertenties klikken. Vooraf bepaal je zelf wat je bereid bent uit te geven per dag/maand. Als je niet bekend bent met dit soort advertenties, raden we je aan google Ads uit te besteden aan een specialist die het meeste uit iedere euro weet te halen.